|
|
|
|---|---|
|
E helt novis vad d gäller 7 seriens färddatorer mm som indikerar fel...Vad ska lysa och vad ska inte lysa på instrumentpanelen:) Är det nå lampor/text man ska kolla extra noga så dem inte ger utslag förutom EML lampan? Hur pass mjuka ska växlingarna vara vid en kickdown resp. normalkörning på dessa maskiner, ska det vara silkeslent eller? Nå enkla snabba tjuvknep som är värt å kolla som endast erfarna 750 köpare som köpt flertalet exemlar av denna skönhet vet om? (asså inte dem vanliga kända "kolla upp punkterna")... Har äntligen fått ordning på ett fullutrustat mekgarage så nu ska jag bita ihop å slå till på den omtalade "bråk bilen 750" för att c vad den har att erbjuda... | |
750iAL |
lyssna känn slit o dra iallt du ser.... ta sedan en rejäl tur o kicka ner pedalen o bromsa hårt...du märker ju om det finns ngt fel...min 750 e32 växlar mjukt på allaväxlar i både sport o ekonomi läget...det e ju 300hk som ska dra iväg 1980kg så ha det i åtanke... 0-200 ska ta drygt 29sek.....min går på 27,5 som bäst.... sen ska ju inte oljelampor mm lysa såklart.. |
Paap Reeder |
... kolla så satt bromsen "tål" minst 10 tryck med avstängd motor innan den "stummar till sig". Blir den stum direkt är bomben slut. MVH /// Paap R |
| okej bra tips! Är bromsbomb en dyr grej att byta? Är det nåt som märks på besiktningen? | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Vilken årsmodell ska du ha? Länk till bilen du är ute efter? |
|
Ligger på en dryg 1000lapp i inköp. Ingenting dom kontrollerar på SBP. Men om den är tvärslut så kan dom upptäcka det. Är den den helt slut så blir det en fördröjning på ca 1sek innan full bromskraft uppnås när man stampar till på bromsen. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Det är en -90:a, den finns inte ute på annons, det är en kompis kompis som jag hörde av mej till då min kompis visste att han snackat förut om att sälja. Full historik och 2 ägare sen den var ny, alltid servad på BMW. | |
|
Bromsbomb till 750 kostar nästan 2000:-, det är inte samma som till bilar med M30. Denna bomben jobbar med högre tryck, därav det dyrare priset. Jag har bytt på min och det är inte så svårt, däremot sitter den trångt till bakom vänster dimljus. Kolla oljeläkage från motorn, bakre stötdämpare. Inspektera kylarens kondition, och lyssna så att motorn går jämnt. Kolla att klimatanläggningens spjäll öppnar/stänger när man trycker på knapparna. Bromsarna slits hårt på dessa tunga vagnarna, kolla deras kondition. I övrigt kan jag rekommendera att skriva ut och ta med den utmärkta Begagnatguiden: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Hur e d med motorn då, ska den gå tyst som fan eller kan man räkna med lite tickande eller nåt som M20`n e känd för att göra? (tänkte på att det är väl i stort sett 2 st M20 motorer som e ihopmonterade och som tillsammans bildar en M70?) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.