|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag tänkte bara att jag skulle tycka till lite om vonnes (Arlöv) fälgrengöring. Har läst många inlägg om just rengöring av fälgar, då jag själv fick tag på en i övrigt kanonfin 528:a -98, men delar av fälgarna såg för jävliga ut, biltvätt antagligen. Jag har testat nästan allt och inget hjälpte så jag blev förbannad och tänkte att nu ska skiten bort, med lack och och allt. Vissa har tydligen råkat ut för det med Vonnes. Men icke, skiten (bromsbeläggavlagringar) försvann och färgen är kvar, så om inget annat hjälper, man kan ju testa på begränsad yta. Ha det! Thomas | |
|
Köpte ett paket från Vonnes i somras och var lite skeptisk till fälgrengöringen pga det som skrevs vid det tillfället. Har dock testat under hösten på 3 olika LM-fälgar av olika fabrikat helt utan problem med lacksläpp eller liknande. Resultatet blir mycket bra med produkten. Vonnes schampo är väl OK men jag förerdrar nog Sonax utan Vax samt Ditecs hemmablandade. Tvätthandsken från Vonne ser jag dock som en TOTAL höjdare som jag verkligen inte vill vara utan i fortsättningen. |
|
|
Någon som provat deras "förtvätt" eller vad den kallas, som de rekomenderar istället för avfettning? Var har deras hemsida tagit vägen föresten? Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kalle: Jag testade en flaska förtvätt också men insåg nog inte vitsen med den produkten. |
|
| deras hemsida är bara www.vonne.se | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.