AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
776

MDS Enbart för dom som inte vet bättre... :)

Phille
Visst en del MDS grejer e billiga.. men man måste gämföra med ett av dom bättre märkena för att se varför dom är det..
har inte mycket erfarenheter själv.. efter som jag siktade höggt från början.. körde DLS ultimate Pro och Kicker solobaric basar.. och allt små märkes kraffs man kan få tag på..
men jag har lyssnat på många system.. var uppe på elmia så stog det en bmw med massor med mds basar i men med så många kicker/dls/DD vad som till och med Sony Xplotion basar kan man spela höggt med..
ps..
Det enda som drog mig till mds båset var dansarna :) eheh ni som var där vet vad jag menar..
MDS har mycket pengar som dom slösar på marknadsföring det e därför många av er därute har mds...

detta är min åsikt som jag tror att många delar med mig..

Nobody is Perfect
Im nobody... :)
Te
63
Team EXTREME
BMW 328 Cab - 98
Men dom har ju fina framsystem också tycker jag....
Vad är egentligen MDS? Multi Dynamic Systems? Var tillverkas dom?

ja deras dansare är inte dåliga på att locka folk till montern på bl.a Elmia =)
Phille
MDS..
Högtalar byggda i thailand typ med ett printat märke på.. inge specielt för MDS..

Nobody is Perfect
Im nobody... :)
MDS = MYCKET DJÄVLA SKIT....
dr
156
dragon
320d m-tech 2 -04
Nån som kollat i nya ljudia katalogen? Såg ett par basar där som nästan är identiska med mds sk. monster basar! typ samma pris fast annat märke var det! dvs. ett tydligt tecken på att nån annan gör mds grejor å att dom sedan märker dem själva !
Japp det stämmer dom låter lika med enligt vad jag har hört...
det är väl delvis sant,

men MDS säljer ju på sitt kända namn, precis som endel BMW ägare är stolta över sina fina bilar.

Riktigt bra grejer har inte massa klistermärken och namn på sig för att skryta.
Det är väll inget konstigt med att nått annat företag gör deras grejor, det är ju mer regel än undantag idag!!

Mvh
Patrik 325i -92
Men...

Om man ska ha så mycket "TRYCK" som möjligt för så lite pengar som möjligt, utan att bry sig om kontroll, frekvensgång, dynamik osv osv.
Då är nog MDS svår att slå..

(jag är ingen mds fantast)

Nån gång på 97/98 vann faktiskt ett framsystem från MDS ett test i BST. Det var 2 vägs med MT9 diskanter och slimline 5,25" mellanregister, handbyggda delningsfilter.
Nån som har den tidningen kvar??
bratten
Kan bara hålla med om att MDS är ren jävla skit!
Satsar på dyr marknadsföring (bilarna då).
Vad tror inte killarna med Epa traktorer och 140?
Jo! om Mds sitter i sådana bilar måste det ju va bra grejer och det är nog inte bara dessa som tror detta.
Mvh Bratten
-:BeeMWe:-
Inte alltid man har råd med dyrare saker. Man tager vad man haver.

Jo
189
Jonny78
523i -99
Vet inte hur det är i övriga landet, men här (jkpg) har dessutom folket på Mds en kaxig och märkvärdig attityd. I övrigt så håller jag med alla föregående talare. Ok, överkomligt pris, men piss kvalité. (talar av egen erfarenhet) Det dom säljer på är just deras dansande bimbosar och fräcka bilar.
Det är min åsikt....
Ngn som har ngr erfarenheter av Autstudio då...

//Calle
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Håller inte med er!!MDS är bra saker i förhållande till vad man får betala!Visst kan man spendera mycket pengar på bättre saker,men glöm inte att MDS har vunnit många tävlingar med deras högtalare!!!
Kör själv med MDS basar och slutsteg i min 520i där det räcker till gott o väl för att göra omgivningen sne...i M3:an är det BMW Orginal vilket är 1:klass ljud!!!!!!!!!!!!!
Mvh Ricke
Alexander83
Håller inte med om att bmw orginal är bra och biltemas slutsteg har ju oxå vunnit många tester..

Alexander
Har biltemas steg vunnit tester??

MDS basar HAR vunnit "crank" tävlingar, dvs dom kan spela högt, helt perfekt om du vill göra omgivningen "sne",
Men om man bryr sig om ljudkvalitén i kupén, då finns det bättre alternativ..

Autostudio gör väldig prisvärda billiga steg, men kanske inte så snygga. Högtalar elementen däremot har jag ingen koll på...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.