AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
985

Bakaxel problem

Od
6
Odie
525i -91
Hallå. har precis köpt en 325i 92:a. var ut och skulle prova den från stillastående på torrt underlag. när jag släppte upp kopplingen lät det som jag skulle tappa hela bakaxeln, som att det kuggade över på nått vis. nånn sa att det kunde vara bussningarna i bakvagnen som är slut. annars har jag hittat en komplett bakaxel till en 96:ans 328i e36 för 2500:-. passar den till en 92:a och är det ett bra pris? tacksam för svar
St
37
Stga
320i Coupé -93 (M52 -96)
530i Sedan -06
Hej.

Har precis samma problem med min, var inne hos BMW i våras men de kunde injte hitta något fel, tror själv 100% på att det är bakaxelbussningarna som gett upp...
Tror inte -96 bakaxel passar då bringan är rund mot din kantiga.
Rätta mig om jag har fel någon!
För övrigt så är 2500.- bra pris, kollade på en liknande nyrenoverad (25% diffbroms) för 6000.- förra veckan.

Lycka till...

/Stefan
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Lät det som om bakaxel slog och glappade? Isåntfall är det de berömda bakaxel bussningarna som é slut. Ett tips är att byta så fort som möjligt. Jag hade det på min och det är nog någon som inte har haft lust att byta dem så meken var tvungen att sänka ned hela bakvagnen för att få ut allt (bussningen hade gåt av på mitten). Rek. inte att byta själv.

/Ian
Od
6
Odie
525i -91
vet ni pris på vad det kan kosta och fixa?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.