|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
piddagomidda : kolla med Andie på ABS wheelsshop Arlanda, han tar hem fälgar från USA, bra priser också. Fälgen jag har köpt kommer från tillverkaren Anella Wheels , och heter Calanthe www.abswheels.se/shop |
|
| Snyggt med fälgar med lite kant & djup!! Alla moderna europeiska fälgar är så "platta"! Dötrista! | |
andha45 |
Jag tycker aspen är snyggt så snart bilen är lite extra påkostad. Dvs inte så snyggt på en 520i-97 touring utan Shadow Line med grå plysch o 15" BMW Styling II, men snyggt på din blir det säkert! Dessutom ganska lättskött (inte oviktigt när bilen är omlackad, rätta mig om jag har fel men visst kan en omlackad mörkbil vara lite svårare att sköta än en med originallack!?) |
|
Stora chrom-fälgar harmoniserar bäst med mörka kulörer. Carbonsvart säger jag! Eller varför inte Avusblå eller Royalröd. Är inte Aspen lite trist? (Jo tycker jag) Men nu har du ju blandat i lite special så det kanske blir snyggt. /Lazze Länk |
|
|
Som andha45 säger så är BMW orginal silver inte speciellt snyggt om bilen är helt original i övrigt, speciellt om den är svart längst ner (som dom alltid är om dom inte är shadowline/m-sport/nedlackade). Lazze's gamla 740 är ju ett perfekt exempel på att silver kan vara riktigt snyggt! (kolla under hans användare). Men tänk er den med en svart kant på 1,5 dm längst ner runt hela bilen..... inte bra! |
|
|
Nu har jag nästan bestämt mig, vill inte ha nån lack som redan finns , den här kärran ska bli grym....Jag tror att jag kör min specialmix av aspen silver, men jag går ett steg längre och gör en pimp my ride-variant(3-skikts) , menar så här: när jag lagt själva basfärgen aspen då blandar jag 1 liter transparantmix som är helt genomskinlig o lägger i bara några gram guld-pearl. Sedan dimmar jag väldigt lite på ytan, sen lägger jag klarlack ,givetvis med mellanslipning. Det kommer inte att synas nån guldglimmer effekt förrän i solljus, annars ser den ut som vanlig aspen, fast lite ljusare o med mer glimmer pga av all extra vit pearl jag la i basfärgen. Provade igårkväll på en skärm jag hade liggandes och resultatet blev som jag förväntade mig! Kanon. |
|
|
jocke7718: Låter som ett jättesnyggt val. Skulle vara kul med lite bilder på den när en är färdig. Mvh Danne "Varför ha en trimmad fyra när man kan ha en rak sexa" |
|
|
Jo , om det ligger i bmw-folkets intresse här på siten att se bygget utvecklas kan jag nog fixa lite bilder under byggets gång. Från krockskadad standardkärra me plåtfälgar till värsta bling-bling kärran... Men det dröjer nog ett par veckor eller så innan jag kan ta itu med det. |
|
|
aspen med extra pearl i låter inte helt fel tycker jag |
|
| Topazblå är helt klar snygg men med tanke på dina andra stylingtankar så skulle kanske svart eller silver vara snyggast... | |
|
eg synes navara fiolett(tror de er de den heiter)er ganske fin,ser nesten svart ut i mørke,men i dagslys blir den lilla |
|
|
Orientblå så klart;) The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Jocke7718: Snygg bil! Men Shadowline passar inte riktigt till de kromade fälgarna, tycker jag iaf ser lite tomt ut utan krom lister.... |
|
|
Jag provade med chromelister först men tyckte det såg konstigt ut ,( lite gubbigt utseende) så jag lackade shadowlisterna i samma kulör som bilen, har på bilden på galleriet chromeskylthållare , dom ska väck också. bilen passar enl mig sjäv o alla som sett bilen live bättre med endast fälgarna o utblåsen i krom. Då framhävs kromfälgarna till max! Men alla kan inte tycka lika.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.