|
|
|
|---|---|
|
Hej! det e dags för service nu på min 328 så jag e lite nyfiken på vad som ingår i inspektion II. den sidan i service häftet som visar vad som ingår e borta så jag hoppades att någon här visste det kanske. tacksam för svar! | |
| Det finns ett protokoll under Gör det själv/Mekartips tror jag det var. | |
| ok tack! glömde oxå fråga om någon vet vad den kostar ungefär? | |
|
Beror på vem som gör det. Men räkna mellan 2500-5000 kr. Jag gjorde min Insp II hos Wärveco, Sollentuna och de skulle ha ca 3000 kr. Antar att BMW tar det dubbla. Kramar du också ratten när det går undan?! |
|
|
En inspektion 2 på min 325:a skulle på BMW i Luleå gå på drygt 6500 kr när jag frågade dom över telefon, låter inte det väldigt dyrt? Kan man göra inspektion 2 på vilken verkstad som helst eller måste man göra det på BMW-verkstäder? För jag kan inte tänka mig att någon är dyrare än BMW utan snarare tvärtom... |
|
|
Jag har för mig att BMW generellt är dyrare på service/reparationer. Att välja serviceställe är alltid svårt. Man kan ju inte vara säker på att de kommer behandla älsklingen såsom du hade gjort. Känslan är sådan att väljer man BMW vet man (eller borde det) att servicen blir ordentligt gjord. Andra mer eller mindre auktoriserade verkstäder kanske inte inger samma förtroende. Fråga snällt på forumet om serviceställen im din närhet så kanske du får en lyckoträff! :) Kramar du också ratten när det går undan?! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.