|
|
|
|---|---|
|
Mitt larm har lagt av (bmw e36 328 -96) och nu undrar jag vart det sitter så att man kan börja felsöka. Kanske bara har gått en säkring eller nåt, säkringen till larmet sitter väl inte bland de andra säkringarna antar jag? Det är ett Defa larm. | |
| Ingen som vet? | |
|
skulle hjälpa om du gav lite mer info.. har den tvärdött.. går det inte att larma/larma av.. vilket märke... orig. larm etc... men hur so helst.. kolla under ratten... där brukar det sitta en box(centralboxen).. kanske har säkringen till den gått.. säkringen sitter på boxen... på mina bilar har larmet suttit där.. larmen va från carguard och defa ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
|
Det började med att den larmade utan anledning så för att slippa väcka grannarna så började jag låsa med nyckeln istället och nu går det inte ens att få en reaktion när man trycker på larmdosan. Tack för tipset iaf, ska kika under ratten om jag hittar någon dosa. |
|
|
Tja, placeringen beror nog på vem som monterat larmet, så det går nog inte att säga på förhand... Någonstans under ratten eller bakom handskfacket är nog två heta tips i alla fall! Batteriet i larmnyckeln har du bytt förutsätter jag... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har samma problem som dig [COD]soul, bilen börjar larma när den känner för det... ibland går det veckor emellan sen bara tjuter den 3 nätter i rad. Jag har funderat på om problemet inte ligger i dåligt batteri? Kanske kortslutning i batteriet. Har ej orkat slänga i ett nytt batterie eller liknande ännu, men har funderingar på att göra det snart. Jag har märkt att de gånger larmet får för sig att gå, det är när man kört bilen korta turer, precis som om det ej laddats upp ordentligt... Efter långturer verkar det lungt. Någon annan som haft samma problem med att larmet går? Jag har en 320 i, e36 -94 |
|
|
har ni orginal larm, har jag inte en aning. om ni har eftermarknads larm så kan man ofta kolla vad det är för del som löst ut o se att det är tex högerbakdörr, då kollar man lämpligen hur det ser ut där, om det är som på min gamla saab att larmgrejen har halft sönderbruten, så behöver man ofta inte fundera mer... mvh anders |
|
|
Nja jag har inte bytt batteriet i larmnyckeln men jag har mätt upp det samt provat med den andra dosan också så jag utersluter nog den iaf. Ska slå en kik idag så får jag se om jag hittar larmet. |
|
|
kan vara säkringen som e/har blivit dålig.. byt den.. o byt batteriet i larmdosan för säkerhets skull.. ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.