|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Det här är fråga om rent kriminella personer som ringer på en mängd annonser. De får kanske ringa 20 - 50 gånger innan de lyckas bedra någon godtrogen människa. Då kan "vinsten" å andra sidan bli väldigt stor. Genom att de ringer så många samtal blir de otroligt skickliga på att prata och lura folk. | |
|
Jag råkade ut för en skojare för några år sedan. Jag ringde på en annons på en BMW och jag åkte och tittade på bilen och den var i bra skick. Vi kom överens om priset och jag lyckedes pruta 10000 lite väl lätt tyckte jag men okej då. När jag började kolla upp bilen visade det sig att det fanns en restskuld på bilen på 45000 inte så lustigt att det var lätt att pruta på den bilen. Nu bestämde jag mig för att hålla masken och ge den skojaren en läxa. Jag lyckades att få honom att åka 15 mil till järvägstationen i staden där jag bor och leverera bilen där kl 1500 och sedan skulle han ta tåget hem. Jag placerade mig på en resturang där jag hade bra utsikt över platsen där vi skulle träffas bestälde in en stor stark stängde av mobiltelefonen och satte mig och studerade skojaren när han på utsatt tid gled in på parkeringen med bilen han hade tänkt lura på mig. Det var en timme med ganska god underhållning när han i nästan en timme sprang runt parkeringen in i järnvägstationen ut igen försökte ringa mig på mobiltelefonen. Det tog nästan en timmme innan han förstod att HAN! för en gångs skull blivit blåst. SÅ SKALL EN SKOJARE TAS!!!!! |
|
|
Jorå, fick samtal av en liknande individ när jag skulle sälja 328'an i höstas. Blev ingen affär :-) JanneA - Du skulle videofilmat, så kunde du njuta av reprisen :-) Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.