AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.023

smart kille som ringde på utannoserade bilen

Sida 1 av 2
B.U.F.F.
Fick ett lustigt samtal idag.
Har bettan utannonserad i Motorbörsen och fick ett samtal från en snubbe som ställde en massa frågor om utrustning, skick o.s.v. o.s.v....
Efter en stund påpekade personen att han jobbade med bilar och hade en kund som var intresserad av just en sådan bil som jag har. Jaha, be honom ringa mig då blev mitt svar till denna man.

Han menar då att han kan komma förbi med ett kontrakt som jag skriver på och sedan tar han bilen och skickar pengar till mig i nästa vecka. Bad om hans nummer för att tänka (eller nått :-)) på saken men fick en förklaring att han är så upptagen att man inte kan nå honom så det var bättre att han ringde tillbaka.

När jag sedan bad om namnet på den firma han jobbade för så ville han inte uppge de för att han hade så mycket att göra och behövde inte fler kunder. När jag frågade hur jag kunde säkra mig att jag inte blev lurad och tillsist bara stod med ett papper och ingen bil så svarade han... ja, stjäl jag bilen får du ju ut försäkringspengar....

Vad fan händer, är folk så dumma att de går på sånt här?? annars varför skulle den här typen av människor ödsla tid på att ringa dessa samtal....?

Andra som har erfarenhet av denna typ av samtal??
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Bluffmakare finns överallt!

Men han ljuger om försäkringspengarna!

Eftersom du frivilligt lämnat över bilen till honom, är det per definition ingen stöld...försäkringspengar från ditt försäkringsbolag kan du glömma!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Hihi ... kul kille. DU gjorde helt rätt som ifrågasatte allt han sa.

Jag har sagt det förr och säger det igen: lämna ALDRIG ifrån dig bilen utan att ha fått full betalning.
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Vilken IDIOT!!!
Folk av idag har tydligen inga skröppler what so ever med vad dom kan försöka lura folk med, men visst. Det har väl hänt att folk gått på det, tyvärr.
Men som ovan: Lämna aldrig bilen/skriv på kontrakt förrän du fått pengar.
Vanligt enkelt sunt förnuft.

Mvh
Patrik - som Dr. Phil, fast bättre ;)

___
Touringklubben: Länk
bole
hade han brytning? utlänning svensk? ba undrar alltså :)

---
Min:
Länk Länk
Vilken höjdare! Folk är inte så dumma som man tror. De är dummare.

Be honom skicka över kontraktet och säg att du skickar tillbaka det i undertecknat skick.
bole
yea...så att man kan hänga ut honom här

---
Min:
Länk Länk
Ug-Lee
Lämnar du nycklarna till honom, så är det inte stöld, och försäkringen betalar inte ut ett dugg.
Vet en som gjorde så med en audi cabb. han blev totalt utan bil å pängar
Idioter finns det gott om. En annan vanlig variant är de som vill köpa bilen på avbetalning. Jag brukar alltid säga till dessa att det går bra. Betala hela beloppet i omgångar så levereras bilen när allt är betalt plus räntan. De brukar lägga på då...

Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6
bjoerk, den var bra!
Jag fick samtal av en s.k bilbulvan: "hälften nu och resten avbet på tre månader" jag svarade då: "antingen kan du börja avbetala nu och få bilen när den är avbetalad eller så lägger du upp ALLA pengar på bordet" han tackade o la på, hörde aldrig av token mer

___
Mvh
Patrik N.
ma
37
marcogwa
X5 3.0iA -04
Kolla under "köpes" annonserna på Blocket och sök på "bilar". Nästan bara sådana typer som svarar. Pratade med en som sa i princip samma sak.
IDIOTER!!!

ma
37
marcogwa
X5 3.0iA -04
som denna
Länk

Det finns ju många bil-skojare :). klokt gjort av dig B.U.F.F
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
marcogwa

han har iaf en rak affärsidé:=)

Alpina Power!
Ba
7
Batsman
528i-83, 2st.
En kompis och jag råkade ut för detta redan för 20 år sedan. Några dagar senare läste vi i tidningen om ett antal personer i mälardalen som gått på bluffen. Utan att säga mer kan jag nämna att killen i fråga var av ett folkslag som ofta förr bodde i husvagnar ( vid andra tillfällen än på semestern).

Men man kan nästan förstå att det är lätt att bli säljsugen när köparen inte ens nämner något om prutning. Men vem behöver pruta som aldrig tänkt betala iaf??

Förstår inte att folk är så godtrogna att de går på sånt här, för det måste ju finnas en del som gör det eftersom skojarna håller på som dom gör. Min åsikt är att man bör bestämma möten med dessa personer och ta med en golfklubba (går lika bra med basebollträ eller dylikt) och lära dom veta hut !

// Jim Profit
Lyckligtvis har jag sluppit sådana personer hittils. Vilka typer! Har sen länge lagt bjoercks gjutet arroganta svarsmetod på minnet, inför nästa bilförsäljning.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Måste vara samma kille som ringde på min 320i -97 när jag hade den till salu. Han frågade vad bilen hade för utrustning etc. Lite komiskt då allt stod i annonsen!
Sedan började han berätta om sig själv, att han hade F-skatt, hållit på med bilaffärer x antal år mm. Efter det erbjöd han 5 000 kr i handen samt att han fick nycklarna, bilen samt regbeviset på bilen, resten av beloppet när bilen var såld. Vi skulle skriva kontrakt om att allt skulle returneras om inte bilen såldes inom en vecka så allt var "riskfritt"...
Det jobbiga i detta var att han babblade på så man inte fick en syl i vädret. Men när han väl tystnade och jag sa att vill du köpa bilen så är det kontant betalning samt att vi gör upp affären på en bank som gäller då var det inte lika intressant längre...

/Rickard
Lotus Samuel
Fick samtal från samma snubbe när jag hade min M5:a på annons. Han kunde tänka sig att betala mer än jag satt ut eftersom den verkade så fin och det va exakt en sådan hans kund letade efter. Hur dum är han??
När jag frågade hur jag skulle veta att han inte lurade mig så erbjöd han mig att komma ner och se på hans hus och träffa hans familj.
Vet inte om man ska skratta eller gråta.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Råkade ut för liknande försök för ca 10 år sedan. Det som fick mig att fatta misstankar var att han erbjöd sig att betala något mer än utannonserat pris!
Tänkte precis som Lotus_Samuel, finns det nån som är så dum?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.