AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.151

hur byter jag bromsklossarna fram?

hej!varnings lampan lyser så störigt så jag vill släcka den!finns det nå sätt att bli av med den runda röda ringen med 6 sträck runt på...eller måste jag byta klossarna tycker brosmsarna tar bra
är det lätt att byta bromsklossarna fram någon som har några tips o vad ska jag tänka på?hört att man ska byta varnaren också sitter den i klossen eller separat?kan jag använda gamla varnaren om den inte sitter i den nya klossen? tack till alla på autopower! mvh jocke
BMW är bland dom lättare bilarna att byta klossar på, kolla Mekartips - Under gör det själv. Slitagevarnare finns att köpa lösa, sitter instuckna i belägget och löses ut när beläggen blir för tunna, bara kolla hur det sitter när du tar loss de gamla.

Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Vissa modeller behöver man 7 mm insexnyckel till, den är vanligtvis inte med i en normal insexnyckel sats.
ok men kan jag använda varnarna igen om dem är hel?eller kommer lampan att lysa igen? mvh jocke
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Om varningslampan lyser så är det för att varnaren inte längre är hel, det är ju just så det funkar liksom.....;)

Det är inga problem att göra detta jobbet.....

Lycka till !!
Ra
15
Rayban
316i-94
Jag har nyss bytt bromsklosssar fram på min och det var inga problem. Men kolla först om klossarna är dåliga så det inte bara är varnaren som gått sönder, det var nämligen så på min. Men jag bytte ändå när jag ändå köpt nya klossar.
Finns beskrivet hur du byter klossar på en E39 (tror jag) under Gör-det-själv.
tack ska ni ha grabbar!! mvh jocke
ae
13
aedwall
320i -94
Jag bytte klossar när min börja lysa, satte även nya givare osv och hoppades på att lampan skulle släckas... Men icke, det slutademed att jag släckte den manuellt! (Jag plocka bort lampan). Men klossarna är enkla att byta och precis som de beskrivit här ovan är problemet att hitta 7:an´s insex!
Lampan slocknar bara om man låter tändningen vara på en stund utan att starta motorn.
Man måste ju ha bytt själva "givaren" först givetvis.
jag har bytt och det gick bra men jag vart brydd när jag skruvat fast dem 2 skruvarna och oket satt endå löst?men då när jag trampa på bromspedalen så blev det fast som den ska ...tack för alla tips och lampan för bromsvarnarna slockna effter att jag vred på tendningen på 1 i 30sek....happy now:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.