|
|
|
|---|---|
|
Jag har en M3 e36 från 1993. Den är i utmärkt skick men jag har en fråga om någon annan här på forumet har haft problem med vibrationer i sin bil? Det är lite vibrationer i bilen vid gaspådrag (ca 2200-3000rpm) det känns i ryggslutet och verkar komma från drivlinan/avgas. Har bytt slutljuddämparen, men ingen skillnad. I övrigt så går bilen kanon, inga problem med vanos eller dylikt. Kan det vara något med kopplingen, två-massesvänghjul m.m. ?? Vänliga hälsningar ///Tobbe | |
|
Hardyskivan brukar det vara |
|
|
Stödlagret till kardanen är också en vanlig orsak. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Hur kollar man om hardyskivan och stödlagret är sönder? Kollade på priset på hardyskivan, 700spänn, dyrt.... ///Tobbe |
|
|
Jag hoppas du skämtar!! En reservdel till M3 E36 för 700spänn är absolut inte dyrt. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
:-D Flåklypa |
|
|
Hardyskiva = gummi med lite stålhylsor =low-tech 700spänn, dyrt! ;o) Jag kan gärna ge 4000spänn för ett khöler avgas det tycker jag är prisvärt! ///Tobbe |
|
|
Stödlagret sitter "runt" kardanen, är bultat i bottenplattan och sitter nästan mitt under bilen, ser ut som en ring med en platta under. Lagret är fastsatt i en "gummiring" som blir torr och spricker med åren, lagret lossnar och skapar vibrationer samt annat böös. Nummer 6 på denna bilden: Länk Eller precis vid ettan på denna: Länk 700:- för en hardyskiva är inget att bråka om, jag betalar nästan 200:-/litern för döda djur och snäckskal från forntiden... /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
tryggve: Har du inte hört talas om JET ? :-) |
|
modano |
Tabasco.. jag gissar på att tryggve snackar olja... ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.