|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Grattis till din första BMW! Mvh Stephan |
|
|
Så nu är det kört Gunnar, nu är du fast i BMW-träsket "for life" Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Grattis, Gunnar! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Grattis till en härlig bil i en av mina favoritfärger. | |
|
Hej, kul att du köpte den! Den verkar grymt snygg och skön. Färgkombinationen är otroligt vacker, nu återstår uppdraget att hålla den fortsatt fläckfri.... Bara av nyfikenhet; vilka brister finns på den? Är intresserad av att veta vad man kan förvänta sig av en pedantskött 10000-milare. Synligt slitage, glapp i hjulupphägningar etc. Gick den för 160"? /M Min bil: Länk |
|
|
Jupp, 160´ blev det. Brister: känns tajt och stabil i drivlinan. Inga glapp som jag kunnat upptäcka i alla fall. Motorn är silkeslen, som den ska vara, inga som helst vibrationer eller konstigheter. Lite knepigt att moderera kopplingen när man kör iväg på ettan, vanesak hoppas jag. Man får slira igång mer än vad jag är van. Lite rostbeläggning på bromsarna bak, men det är ju lätt att fixa. Hade skuffen full med sommardäck på hemresan, så jag kunde inte slipa bort beläggningen idag. Framrutan är ganska blästrad, men inga stenskott. Något litet märke på en vinterfälg och mindre skavank på en sommarfälg. Två av sommardäcken är nästan slut (körda sen -00!). Lyktglasen är riktigt fina, faktiskt mycket bättre än rutan. Vet att det ena är bytt, men båda ser bra ut. Motorrummet: lite läckage från oljeburken med grönt lock mellan kylaren och sprutet...vet faktiskt inte vad det är i den ännu, men det är bara lite kladd. Mattorna på golv och torpedväggar är som nya. Han har klätt in väggarna fram med plast för att det inte ska bli fläckar! Förarstolen är rätt skitig och så finns röda märken nere på ryggstödet efter ett skärp förre ägaren gnuggat emot. Sitter ganska hårt, måste kanske ta proffshjälp till det. I övrigt behöver skinnet bara smörjas, inte rengöras. Säkerhetbältet är rätt lortigt också. Vet inte hur man rengör det. Förslag? (Beiga bälten är ingen bra idé...) Tja, hittar nog mer eftersom, men så här långt känns det kanon! Gunnar |
|
|
Grattis Gunnar! Ang. kopplingen, se denna tråd: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.