|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej kamrater, mitt sökande efter en 528 är snårigt. Nu har det dykt upp en bil som svarar oerhört bra mot mina krav: - Webasto - Drag - Skinn 14.000 mil. Dessutom svensksåld (en ägare) med snygga fälgar. Begärt pris hos Thomas Sund Bil AB i Stockholm (som verkar som en hederlig man) är 159.000. Jag tycker det låter mycket hos bilhandlare, men han vill inte pruta förrän vi ses...och jag har 50 mil till Valhallavägen. Två frågor: - Vad tycks om priset? - Någon som har erfarenhet av hans 12-månaders garanti? Gunnar Länk | |
|
Spontant verkar den reko! 1 ägare säger texten, men vägverket säger 5 ägare. Kan ju vara så att bilen cirkulerat runt bland handlare...kolla upp tidigare ägare. Behov av invändig rekond samt blästrade strålkastarglas får väl tyvärr ses som normalt. 150 000:- känns jämnt och bra för bilen ifråga tycker jag. Kanske finns det någon stockholmsbaserad forum-tok som kan kolla bilen åt dig och känna av prutläget? 159 000:- känns lite i överkant Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Tack Kalle, jag ringde förre ägaren, som var väldigt nöjd. Skött om den och bytt en del, men när han sålde den för någon månad sedan var den i toppskick. Kontaktade nyss Sund - bilen är såld :( Typiskt, när jag äntligen hade hittat rätt! Gunnar |
|
|
159KSEK för en 528iT med 14000mil känns som att fråga efter grym värdeminskning direkt. /Simon |
|
|
Hej, verkar inte den här fin? Länk Annonsen ger ett gott intryck på något sätt. Lite dyr kanske men säkert prutmån. /M Min bil: Länk |
|
|
Ska vara STOR prutmån enligt mitt menande om den upplänkade 528an ska vara en bra affär för köpare. I nuläget är det en superaffär för säljaren anser jag. Har man de pengarna känns 530 för samma pengar klart bättre. /Simon |
|
|
Hej, jo det stämmer säkert. Jag vet ett par jättefina svensksålda 525i Touring från 2001 som gick för 175-180,000 för ett par månader sedan. Ca. 7000 mil. Utannonserade för drygt 200,000 kr. Jag menade bara att bilen verkade fin. Priset är ju alltid en förhandlingsfråga. /M Min bil: Länk |
|
|
Bilen jag skrev om visade sig vara såld (nu har Sund visst tagit bort den), så jag hann aldrig diskutera priset på allvar. Men nog hade det gått att pruta. tegel: ser jättefin ut, bra utrustning, allt verkar kanon utom priset...han får inte sälja i närheten av det. Ska känna lite på honom... Gunnar |
|
|
Gunnar, som jag skrev finns mycket prutmån på det priset, i vart fall vet jag att nyare bilar sålts billigare än så. Känn på honom men kom samtidigt ihåg; priset är inte allt! Det viktiga är att hitta rätt bil. Det är liksom svårt nog. /M Min bil: Länk |
|
|
....dessutom ser jag nu att jämfört man med den första bilen, den för 160k med 14000 mil, är ju knappast 175 för dyrt. Åtminstone om man jämför dem emellan (utan att ha sett någon av dem). Å andra sidan kanske båda låg för högt. Å tredje sidan, för 175,000 kr får man väl en ny Golf eller Skoda Octavia ungefär. Mycket bil för pengarna = e39. /M Min bil: Länk |
|
|
Pratade med säljaren. Bilen är väldokumenterad och verkar välvårdad av en som jag uppfattar seriös person, som helst säljer till BMW-entusiast. Han har redan köpt en ny E60 och får han inte tillräckligt vid privatförsäljning så byter han in sin 528. Jag har lagt ett bud, men han vill nog avvakta om fler ringer innan han nappar. Hittills är jag ende seriöse spekulant. Men bilen känns helrätt för mig. Och så kikar jag lite på denna: Länk Inga bilder, men vad tycks? Gunnar |
|
|
BMW:n som har all utrustning finns inte om du vill ha ett prutargument. /Simon |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Toppskick är som vanligt ett mycket brett spektrum, även den som du kikade på i Helsingborg hade ju angivet Toppskick och längre från det kan man nog inte komma enligt min mening. Thomas Sund är helt OK vad jag vet har sålt bilar på uppdrag av några Poweranvändare med gott resultat. Tycker Tegels förslag ser trevlig ut. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag börjar lära mig nu att bilen är som ägaren. Egentligen skulle annonserna duga bra med bilder och fakta om säljaren istället för bilen. Sådan herre, sådan hund! Gunnar BMW köpes Städad familjefar med bara lite tung gasfot emellanåt, fru, två barn, villa, carport och biltvättmöjligheter. Söker lämplig BMW. Svar till "Lovar vårda den ömt". |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ligger mycket i det , har bara köpt två bilar på firma i mitt liv, men talat med förgående i bägge fallen, man kan ju undvika ett måndags ex på det viset, och får redan på hur och var bilens använts, kan ju skilja på enormt slitage trots samma miltal. Är ägaren en slarver med kaos runt sig så är "oftast" resten kaos också. ///MVH Hasso Länk |
|
Hahaha, du har så rätt så Gunnar! :) :) :) Har du tittat närmare på Johans 530? Det verkade väl som att prisskillnaden inte var så stor i slutändan, eller...? |
|
|
Jo jag gillar verkligen Johans 530, och personen verkar pålitlig. Dessutom erbjöd han sig att låta Hasso inspektera! Då måste det vara en bra bil. Tyvärr kunde vi inte komma överens om priset, annars hade det nog blivit affär. Gunnar |
|
|
Hej, hur går det? Nyfiken. /M Min bil: Länk |
|
|
Jodå, nu är det nära. En kompis kollar på en 528iT i Stockholm åt mig. Den du tipsade om (tack! hade inte sett den själv). Om allt verkar OK åker jag upp och köper den. Vi låg långt ifrån varandra i början - han startade ju högt - men nu är vi överens om priset. Ditt inpass om att det är svårare att hitta rätt bil än få rätt pris är sant, så sant... Svensksåld, verkar vara pålitilig ägare. Den har inte så flashig utrustning, men drag och motorvärmare. Jag behöver det för husfridens skull... Går allt som jag hoppas åker jag sexcylindrigt inom några dagar! Gunnar |
|
|
Hpooas att den är fin, den ljusa läderklädseln mot svar lack är ju ljuvlig som en skön espresso.... Lycka till! /M Min bil: Länk |
|
|
Rapport: Nu är jag i hamn! Hämtade min 528iT -00 i Stockholm idag. Härlig resa på 55 mil hem i vintersolen. Bilen hittade jag på Blocket efter tips i denna tråd av tegel (stort tack!). Rena bilhandlardrömmen. Ägd av man, 60+, singel, kört mest på landsväg, aldrig använt baksätet, garage och snudd på pedant. Snittförbrukningen (med dubbdäck) stod på 8,4 l/100 km ... det gör den inte längre. Visst finns det brister här och där, men inga stora - och det vore ju konstigt om inte 10.000 mil skulle märkas någonstans. Tack alla som bidragit med tips och råd! Känns härligt att ha en RIKTIG bil! Gunnar - lycklig :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.