|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Är Karmann möjligen ett dotterbolag till Cloetta?...eller Göteborgskex? Heder åt dig som ger dig i kast med ett sådant "paket". När jag såg bilderna på den perforerade sidoklädseln till baksätet kom jag att tänka på att det står en -77:a med blått skinn i bra skick på Arons skrot vid Jägersro i Malmö (visserligen rätt långt från dig men ändå), i fall du vill ha "nya" delar. Den har även en störtskön Blaupunkt-radio med kassett och mikrofon! /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;) |
|
|
dom jag jobbar med kallar min bil "4 nyanser av brunt":) ska kolla upp denna bil lite, kanske finns något kul man behöver. tack för tipset. är det någon som har e24 delar så skicka gärna ett mail. Desto äldre och sämre skick desto mer vill jag ha en BMW!!! //Fredrik |
|
|
det var bara rost på den oxå. hittade en till på en skrot och konstigt nog så var det bara rost på den oxå. inte lätt att laga rost med annan rost. Desto äldre och sämre skick desto mer vill jag ha en BMW!!! //Fredrik |
|
|
wazze menar bilen i malmö så är den tokrostig, men inredningen är(var?) fin. /Fredrik |
|
|
Imponerande insats! Man får inspiration direkt. Jag gav upp min -77'a. Var ungefär i samma skick, kanske något sämre. Delar finns kvar. Framvagn, bakvagn. Nyrenoverade bromsar, Inredning i samma blå, div lister. mm. Hör av dig om du är intresserad av några delar. Jag fick tag i en -84 kaross och började på den istället. |
|
|
nu har jag fått till en hemsida eller min sambo har gjort en åt mig. den är under upp byggnad men det går att titta på lite bilder iallafall. mera bilder kommer eftersom. Länk Desto äldre och sämre skick desto mer vill jag ha en BMW!!! //Fredrik |
|
|
Nu har jag kommit igång med bilen igen. Fick ett barn till och så var det en M535:a som behövdes hel renoveras. Nu är det iallafal slut på rost hål på bilen och jag har slagit om spärrskafftet. Motor utrymmet är lackat och motor med tillbehör sitter där nu. Bilder kommer på hemsidan, bara min sambo uppdaterar den:) Desto äldre och sämre skick desto mer vill jag ha en BMW!!! //Fredrik |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
De va värst vad kärlek du hitills gett denna "rostburk"! Ska bli kul att se vidare framgångar med renoveringen. MVH Patrik |
| De ska bli kul å se de nya bilderna :) De e ju roligt att de blev bil av den igen, de e bara å ta av sig hatten och gratulera. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.