|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite flagor som lossnat från den svarta plåten på B-stolpen. Först tänkte jag man kunde lacka om den men efter ett samtal till verkstan så fick jag veta att en ny plåt kostar ca 240 kr /st vilket inte var så blodigt. Nästa fråga som infinner sig, vet någon hur man byter plåten? Det är nr 5 på bilden, se länk nedan. /Fredrik <A HREF=Länk | |
|
Jag har bytt dem på min. Tricket är att våga... Kör ner rutan helt, ta sedan en platt skruvmejsel och bänd bort gummilisten som sitter "mellan rutan och den svarta plåten", lossa bara listen där den sitter mot den svarta plåten så kommer du åt de två skruvarna som håller den svarta plåten på plats. När du satt dit den nya plåten är det bara att pilla tillbaka listen på rätt plats (ja, det kan krävas lite våld så ta det lungt så du inte slinter och repar lacken eller förstör listen.) Tidsåtgång: ca 1,5 timme (Jag började riva insidan av dörren innan jag fick veta hur jag skulle göra) på första och 5 min på den adra då du vet hur man gör :-) /Fredrik |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Annars går det att få dem på skroten. Alla för en 100 dring (dvs runt om) Det kan bli en nyansskillnad mellan ny och de gamla. Jag har dessutom för mig att det är tre st skruvar. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Kävlingepågen: Du har rätt, det är tre st skruvar kom på det precis efter att jag skickat inlägget. /Fredrik |
|
|
Ok, det låter inte så blodigt. Jag förstår vad du menar med "våga", våld är sällan något man vill ta till på pärlan.. Skroten var en bra idé, kan man hitta några med samma nyans så är det bara bra,kan vara värt att prova. Några bra tips på skrotar? |
|
|
Dmi, Jag tog en extra kik igår, menar du den tunna svarta listen som sitter på "utsidan" av rutan som man ska bända bort. Ska man dra utåt eller hur menar du med att bända? /Fredrik |
|
|
Frols, Jag menar den listen som sitter i bakkant på dörren (vertikalt), där rutan går upp och ner, mot den svarta plåten. Den är lite U-formad. Ta tag i den på mitten och dra den framåt mot motorhuven... hmmm känns som att jag får ta ett par bilder när jag kommer hem idag och rita och peka ut delarna :-) /Fredrik |
|
|
Dmi, Ett par bilder vore kanon! Jag tror jag förstår vad du menar men för säkerhetsskull så får du gärna ta några bilder... Jag får väl sätta ihop ett mekartips när det bli dags. /Fredrik |
|
|
Frols, På denna bild har jag ringat in själva listen som skall lossas: Länk Listen är bara nedstucken längst ner mot själva dörren och går att dra upp så fort man fått lös listen på mitten där jag har "kluddat". Lycka till! /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.