|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Har fått nys på en M528i-84 E28. Den har rullat 17000 mil, M-utrustad, blanksvart verkar vara helt original och i fint skick. Inredningen är felfri och t.o.m förarstolen är hel. Den har haft totalt 12 ägare, två sen 1993. Senaste besiktning var anmärkning på positionslykta och spolmunstyckena. Hur den går och om kam mm är slitet vet jag inte i dagsläget. Vad ska man bjuda om de är intresserade av att sälja?!?! | |
|
Svårt att säga utan att veta maskinell status. Men en rostfri och maskinellt bra M535 ligger på mellan 20-45000:- ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Såg nu att det var en 528 det gällde. Då blir priset betydligt lägre.. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
-BeeMWe- |
Vet inte/inte säker på det här med M528, en del säger att det skall ha varit ett fåtal utrustade från fabrik med samma saker som M535an, för en samlare kanske det är lite roligt men för en vanlig E28 köpare inte direkt. Så ska man räkna det som en 528a på 17000 mil i fint(ingen rost förutom minimalt på småställen) som ska ombes och måste köras på blybensin... Hmm 8 000 |
|
8000 är lite väl lite för en rostfri 528:a. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Om bilen är i det skick som C.Svensson berättar om så skulle jag uppskatta dess värde till 20-25 000:- Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Om kammen är fräsch+att den i övrigt är fin,så skulle jag nog säga att bilen borde vara värd 13-15',verkar ju vara en fin vagn+att den endast gått 17000mil är ett stort plus för många(om nu det kan verifieras?). Att den ska ombes. är inget problem med dem struntfelen :) + det där att den ska gå på "blybensin" är inte riktigt rätt,däremot att man bör hälla i en skvätt "blyersättningsmedel" är rätt vid varje(eller som BMW menade förut, vid var 4:de) tankning iaf. Bly finns ej på stationerna längre(ev. att JET fortfarande har kvar det, inte säker där..) Den här tråden kanske borde flyttas till värderingsforumet istället? Mvh Janne. |
|
|
Kanske måste fråga>>>>Är den fullt M-utrustad,dvs även med sportstolar t.ex? Diffbroms? Mvh Janne. |
|
|
Hej! Jag sprang på bilen av en slump och tog bara en snabbtitt. Det var en kompis som visste ett par i 50 års åldern som köpt en 525 34:a och fått E28:an över. Så jag åkte förbi deras hus och plingade på och fick en snabbtitt. De visste inte ännu om de skulle sälja. De blev ägare till den 1999. Före detta skulle enligt de en äldre man haft den sedan 1993. Jag kollade med bilregistret och förra ägaren hette Gert Ingvar valdemar så det verkar stämma. Jag vet inte ännu exakt vad som ingår i utrustningsväg. Det satt ett M-paket på den. Plasten gick upp lite på karossen på vissa ställen om jag inte minns helt fel. Dimljusen var infällda i spoilern fram. Invändigt såg den "M-aktig" ut, jag vet inte själv exakt hur inredningen ska se ut. Dock hade C-låset gått i baklås på förarsidan så mannen i huset hade plockat väck dörrsidan från insidan. Vet inte om den är hel?!?! Det satt några lådor som högtalare bak, skulle vara original enligt ägarna. Tyvärr satt det två antenner bak, en på varje skärm. men det ska kanske vara så??? Tror det satt TRX fälgar på den. Enligt bilregistret ska däckdimensionen vara 200/60R390. Det var fint krom bara en liten bula på kofångare bak. Enligt damen jag pratade med så var den servad som den skulle, har dock inte kollat detta själv än. Hmm, jag kommer inte på mer information för tillfället. |
|
|
Det som jag tycker skulle höja vagnen i pris en smula vore om det verkligen finns sportstolar,M-ratt(nåja),sportfjädring mm....Det som ABSOLUT skulle höja den, det vore om vagnen också hade en diffbroms,troligen har den inte detta mycket fina tillbehör. Beklädnaden som var "bortplockad" gör väl inget direkt ,om den finns kvar någonstans :) Prutas borde dock göras med def. c-lås :) Försök att ta reda på om kammen är fräsch+återigen, om det åtminstone finns sportstolar på vagnen...Väldigt viktigt om du ska få en hyffsat rätt värdering. Bild vore inte heller fel :) Mvh Janne. |
|
|
Hej! Sportfjädring var det, den var i alla fall låg(lagom) och det såg riktigt snyggt ut. Ratten var också liten och rätt knubbig och det var en Bmw originalratt så den var nog också M. På bakluckan stod det ingen modell beteckning bara ett M-märke. Så jag är ganska säker på att den är M-utrustad från fabrik. Finns det olika modeller på kjolpaket? Jag tror att detta(kjolarna) gick upp lite på sidorna på bilen. Diffbroms vet jag inte, blir det en eventuell affär d.v.s om de vill sälja får man väl prova....:o) Tyvärr kan jag nog inte få fram bilder då den enda kontakt jag har med de är att jag gav de mitt telefonnummer, de skulle höra av sig om de ville sälja. Jag håller tummarna, och helst till ett bra pris. Annars blir det nog inte aktuellt för min del. Men det verkar vara svårt att hitta fräscha välskötta E28:or. Så hittar man en fin så kan den nog bli värd en del i framtiden om man vårdar den väl!!! //Conny |
|
|
15' verkar vara ett pris som både du och de som säljer(ev.) borde vara nöjda med, OM nu bilen inte är i behov av reparation(annat än det som räknats upp)... Det där med värdestegring i framtiden...Nja,det lär nog dröja ett "bra tag" innan en 528:a blir så väldans mycket mera värd än idag.. I sådana fall måste den vara i nyskick och helst vara "fullutrustad" med dessutom extremt få mil,dvs extremt ovanlig.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.