AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.056

MDS

Te
63
Team EXTREME
BMW 328 Cab - 98
Vad är det för fel på MDS?
Är det nån som har några hemligheter att berätta om dom?
Jag vet många som fått billigt och braljud i bilen med MDS.
Sorcerer
Jag tycker att MDS är ok om man bara vill spela högt och få kvartersdunk men om man vill ha ett system som man kan fin-lyssna på skulle jag nog inte välja MDS.
Te
63
Team EXTREME
BMW 328 Cab - 98
Finns det nåt bättre i samma prisklass?
Óm MDS har mest prisvärda grejer låter jag vara osagt, men en av anledningarna till att inte alla tilltalas av grejerna lär ju vara den arroganta och vilseledande marknadsföringen. Att tjata om "rekommenderat pris" och lova superprestanda på varenda liten pryl tycker jag iaf blir lite för mycket. Att man sedan har hittat på lite egna effektnormer, MDS-watt hit och dit är oxå ganska lustigt. Mr. Backe som verkar ha en ledande position i MDS produktutvecklingen propagerade ju så starkt för de "äkta RMS watten" förr om åren i Bilsport. Jag tycker inte att man ska marknadsföra sig som "super herre på täppan" om man inte kan leva upp till det. Jag tycker iaf inte att de har några fördelar gentemot de andra lågpris konkurrenterna.
Sätt i Boston Aucustic high-end. Spelar hur rent som helst.
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Var det 108 tiotummare som dom proppade in i en cheva van för några år sedan och spelade ruskigt högt, men nu var det så på den tiden dök det väl upp i USA en gammeltant som hette Alma Gates som lär ha spelat skiten ur chevan med typ hälften så många Rockfordbasar.

Nu gällde det iofs crank, men skulle inte tro att MDS hänger med så långt i välljud heller. Inte av det jag har hört av dom i alla fall.

/Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96.
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Ska man ens fundera över att köpa 2 basar MDS.
Köp en Bas av ngt annat klass märke och det lirar bättre.
O andra sidan så har aldrig antalet högtalare så stor betydelse för hur högt man lirar.
Finns de med 2 basar som lirar ruskigt högt.
I samma klass som 108 MDS basar

Rydberg
Köper jag "snikgrejor" väljer jag utan tvekan Autostudio före MDS.

MDS irriterar även med lögner i reklambladen. Orkar inte skriva om det, men jag köpte ett Kenwoodsteg från dem - och det var sista gången jag handlade från dom!
Felaktig watt, fel delningfilter, dyrt pris m.m.

Reklamen överhuvudtaget suger fett. Halvnakna tjejer som dansar förvirrat på scen... Vill jag se nakna brudar köper jag en porrtidning eller går på krogen.

Jo, en sak till. Det är ju "Dr Backe", en av sveriges duktigaste billjudsbyggare som sätter ihop MDS demobilar. Med hans kunskap kan skitgrejor låta kanon. Likaväl som min mormor skulle få till sktiljud med Macintoch gjejor.

I bussen var de tvugna att limma dammskydden med silicon för att de skulle palla trycket. Hmm... det verkar väl seriöst.
Min åsikt är såhär.
Jag har pillat med billjud i endast 2år nu men hunnit med att få lite erfarenhet iaf.
Och det som jag tycker om MDS är: En del av basarna är ok till det pris som de har men jag lägger hellre pengarna på magnat och lägger in några hundringar till.
Sen det som de kallar för framsystem kan de lika gärna kasta direct. Köp DLS istellet lr liknande man kan köpa ett billigare kit ex för 1400spänn ooch jämnföra det med mds kit för 4000kr och få bättre renljud med dls.
Sen slutstegen..... vad ska vi säga om dom. Bara skit dom bränner en del påstås ha tillverkats i sverige också om jag inte minns fel. Och allt är egentligen tillverkat i Asien.
Så är iaf min åsikt om MDS.
Och sen till alla som funderar på att köpa något så hädiskt som 6*9 tänk om.... vad ska man ha det till.... låter aldrig lika bra som kit system. ooch om man vill ha bas då kommer som nästa fråga... Om man är seriös bygg en baslåda annars fixa steg till kitsystemet som oxå är seriöst annars bry er inte.
/ MVH David
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.