|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
nu e jag sugen på att bygga en bmw turbo måste bara få sålt dieseln min först.. och det går trööööögt en sak e säker iaf att d blir att bygga av m20b25 motorn alltingen i en e30 eller e34:) |
|
|
Hmm, då borde de ju inte vara omöjligt för mig att åka en 12.a av något slag i sommar! Recept: Renoverad bottendel samt o-ringad. Bra portad topp, infrästa ventilsäten. Elak kamaxel från Accracing Scania intercooler Garret GT37:a 50mm dump och w-g Samt något bra sprut typ Nira, haltech, prospark eller något liknande.. Hoppas kunna ladda 1.5 =).. |
|
| Jag vill ha turbo på min 325i -89 NU! låter sjukt skoj! Hur ska man göra med grenrör? Bygga eget köpa färdigt? Någon som har tips? | |
|
Jag må säga att sprettens M20-grenrör var det smartaste jag sett i en E30. Grenrör som gör att turbon hamnar extremt högt och dessutom gör att man inte kan byta tändstift utan att skruva loss grenröret är ju för krångligt och dåligt att åka omkring med. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
Därför har man svanhals grenrör behöver bara lossa turbon från adaptern. Däremot kan jag inte ta bort oljefiltret =) Länk |
|
_marcus_ |
körde 10,95@204 km/h |
|
Haha Att ni inte kan hålla tyst med allt det här om turbo! blir ju så #/#"/ Sugen! I Princip vill jag bara veta hur mkt en org M50B25 Motor klarar av att ladda utan kompsänkning, och givetvis utan att toppen drar eller att spikningar tillkommer! Har hört 0.4 ungefär... Men på er grabbar låte det som om man kan ladda 1.0? Och någon som vet på ett ungefär vad man får ut av en ej kompsänkt motorn i effekt vid olika laddtryck? Skulle vara lite kul o veta! Kanske händer att jag kränger på allt skrot som dräller på gården! Alu Ic, Diesel turbon och allt vad det heter som ligger här! Shake That Ass |
|
|
Slim_m: Jag har laddat 0,7 bar som mest med M50B25 motorn. med orginalkomp, 450cc spridare, SMT6 KKK K27 vissla och sprinter intercooler. danragn: Du måste säga till när du ska provstarta kärran! |
|
|
rawsezx: ska försöka komma ihåg det =) Länk |
|
|
rawsezx: =O såpass mkt ändå? Nån aning om vad det gav i effekt? Shake That Ass |
|
| 250-280 hk kanske. iofs så brukar det alltid bli mer ju mer öl man dricker! ;) | |
|
Ingen har skrivit om hur ni sänker tändningen vid ladd. Jag har en 325a med t16 mm men kan bara ge fullt på de lägsta växlarna sen kommer spiken i drivor :( . Ska väl muppa Motronicen i vår men hur har ni gjort? MVH Topchop |
|
svintoleffe |
Topchop.. Det är bara o söka, finns ännu mer info om detta, man kan fräsa om svänghulet fram, elelr flytta givaren. Länk Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Är det bara jag som tycker att den här tråden har dragit iväg lite...?? Kan ni inte forsätta att skriva era tider på bmw bilar?? eller är det bara "mycke snack men ingen verkstad" Man behöver inte vara snygg om man är snabb... |
|
|
tänkte precis säga desamma. skulle vara kul att höra lite fler tider på era bilar och vad ni gjort med bilen för dom tiderna. |
|
|
325 -88 Garret gt37, 535lmm, 340cc spridare, kallare stift, 0.5bar Dålig koppling, ingen diffbroms. ;O) 201m. 9.477s/131.55km 402m. 14.623s/164,73km |
|
|
Blir inte så mycket tider med spik i motorn men 6.8 en gång samt stadiga 7.5 0-100 med G-Tech. Mitsu T16 på adapterrör 0.5-0.6 bar ca. Ic från v 740, ny koppling och lättat svänghjul, inga ljuddämpare på 2.5"rör fast katten är såklart kvar. MVH Topchop |
|
|
lyfter tråden lite. vägarna börjar ju bli bättre så ut å testa bilarna nu:) |
|
| jag körde 13,59.. runt 176 knutar :) då blev jag glad.. någon som kan räckna ut ungefär hästar på det? runt 250 va? | |
|
lyfter tråden lite några nya tider alla bmw turbo?:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.