|
|
|
|---|---|
|
Min bil läcker olja jag misstänker att det är oljetrågspackningen som läcker. Vad kostar det att byta en sån? MVH BMW 325 -94 | |
|
Jag bytte trågpackning på min 530 i samband med att man fick ta ner tråget när man skulle kolla oljepumpsbultarna (vanligt fel på V8 motorerna) och då togs det i samband med en service på bilen. Själva packningen kostade ca 170 kr har jag för mig och det kostar inte många kronor att byta... själva tråget satt med ca 10 M10 bultar bara att tömma ut oljan lossa på bultarna och ta ner tråget, pilla väck packningen och slipa rent ytan med ett fint papper och ha på ny packning. På verkstan hade han även på ngn form av tätningspasta på själva packningen men han sa att det inte behövdes egentligen men det skulle inte skada. kan du byta olja själv så kan du byta oljetrågs packning... inte svårt... kolla på BMW vad de tar för en ny packning. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Tackar... MVH |
|
|
Tror det är lite svårare att få ner tråget på e36:an. Om jag inte minns fel så är det samma procedur som på e28 mfl. Man måste lyfta upp motorn en bit på avgassidan för att få fritt spelrum. Är dock inte 100% säker. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.