|
|
|
|---|---|
|
hej! undrar om d är samma bultcirkel på en e36 som på en e34:a? | |
|
ja /Johan Min bil: Länk |
|
|
ok bra för jag har nyss kvaddat min e34 å dem komemr förmodlegen tien å laga den. så nu har jag hittat en snygg e36 å ajg har snygga fälgar till e34 så d skulel av bar om dem passade. |
|
|
Samma bultcirkel dock har skiljer sig e34:ans inpressning mot e36:ans. De kommer förmodligen inte att passa då e34:ans fälgar bygger mer utåt och kommer således att ta i skärmkanten. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
| De passar mer eller mindre. Jag har vinterdäck från E34 på min E36 a nu, utan problem. De ser fräckare ut t o m då de sticker en bit ut. Undvik bara att ha 3 pers där bak när du kör, för annars tar de bakre hjulen i skärmkanten. Litegran då:) | |
|
hehe ok.. skjussar knappt nå folk så =).. |
|
|
Tänkte att du kanske inte nöjer dig med 1 brud när du är ute o raggar:P Haha..dåså:) Sätt på dem och njut! |
|
| haha ok.. | |
| Mycket möjligt att det går att få dit, men det kommer att fresta hjullagrena något kopiöst! Jag har 20 mm fel inpressningsdjup på min E30 och har redan bytt 2 lager o ett tredje på väg på mindre än 5000mil... Det skiljer 27mm i inpressning mellan E36 och E34. Och sedan finns det risk för konstiga vägupplevelser, typ att den kommer att spåra o.s.v. Men lycka till...=) | |
| aha ok. men kan man inte slipa till fälgen då så den passar? | |
| Och hur blir bärigheten i fälgen om Du slipar bort 27mm på tjockleken på navet...? Passar de inte som de är så är det nog risk att Du får leta andra fälgar. | |
| aha ok. jo får nog leta andra fälgar då. | |
| ni säger attd fattsa 27mm i inpresning. kan amn tein sätta dit spaceplattor då? | |
|
Det fattas inte. Det är för mycket gods så att säga. 27mm för mycke. /Johan Min bil: Länk |
|
| aha ok.. då e jag med. å d skulel tien gå ås lipa till fälgarna heller så mycket? | |
|
Nej det är för mycke att ta bort. /Johan Min bil: Länk |
|
| kan man inte slipa bort lite iaf då så dem passar nogulunda? | |
| ne va ut å kolla nu på fälgaran å d ser tien ut å gå som ni säger. å slipa bort 27mm.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.