|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om någon pump att montera i tanken då jag gärna vill köra med org tank. Bör räcka till ca 400-450 hk, gärna mer! Tack på förhand.. | |
|
kika på walbro 255l/h pumpen säljes av många bla några på www.zatzy.com Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i Bmw M535i Bmw 323i |
|
| Funkar det bra att montera kun en Walbropump i tanken, och kobla den direkt til fuelrailen via ett brenselfilter, utan catchtank och "hovedpump"? | |
| Är ute efter samma sak som "sperstad" frågar efter, vill inte montera en catchtank, utan använda org. | |
| Bosch 984 pump då ?? Den ska ju vara god för 500hk... kostar 1500:- + moms | |
|
walbro pumparna är oftast byggda för montering inne i tanken o klarar av rätt mycket effekt du kan nog köra den i tanken med ett filter direkt till fuel railen Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i Bmw M535i Bmw 323i |
|
|
400-450hk kräver nog att man är rätt seriös, catchtank skulle då jag vilja ha i så fall. Inte kul om det blir dåligt soppa tryck pga att bränslet smiter undan i tanken när du accar så att du spikar sönder motorn... |
|
| Men varfør kan det lbi dåligt soppatryck? Det e ju like langt til fuelrailen båda for pumpen i tanken och pumpen efter catchtanken (om man monterar det bak). | |
| Catchtanken kompenserar för om den matande pumpen skulle suga luft tillfälligt í den stora tanken. | |
| Man skulle ju kunna sätta en liten catchtank framme vid spridarna på några dl, så om det skulle "skvalpa" i tanken, så gör det inget, för då suger den ur den lilla tanken, vet inte om det går. Men rent praktiskt skulle det ju gå... | |
| Jag kommer köra dubbla Walbro HP pumpar i en catchtank i motorrummet som matas från orginalpumpen som pumpar utan mottryck. Räcker långt bortom 500Hk. Egentligen räcker det med en Walbro HP beroende på vilka spridare man har. | |
| Låter modigt att ha catchtanken i motorrummet tycker jag... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.