AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.229

Bränslepump till M20b25 TIC

Någon som vet om någon pump att montera i tanken då
jag gärna vill köra med org tank. Bör räcka till ca 400-450 hk, gärna mer! Tack på förhand..
kika på walbro 255l/h pumpen
säljes av många

bla några på www.zatzy.com

Kör:

Opel calibra Turbo
Bmw 520i
Bmw M535i
Bmw 323i
Funkar det bra att montera kun en Walbropump i tanken, och kobla den direkt til fuelrailen via ett brenselfilter, utan catchtank och "hovedpump"?
Är ute efter samma sak som "sperstad" frågar efter, vill inte montera en catchtank, utan använda org.
Bosch 984 pump då ?? Den ska ju vara god för 500hk... kostar 1500:- + moms
walbro pumparna är oftast byggda för montering inne i tanken o klarar av rätt mycket effekt

du kan nog köra den i tanken med ett filter direkt till fuel railen

Mvh zacka

Kör:

Opel calibra Turbo
Bmw 520i
Bmw M535i
Bmw 323i
400-450hk kräver nog att man är rätt seriös, catchtank skulle då jag vilja ha i så fall.
Inte kul om det blir dåligt soppa tryck pga att bränslet smiter undan i tanken när du accar så att du spikar sönder motorn...
Men varfør kan det lbi dåligt soppatryck? Det e ju like langt til fuelrailen båda for pumpen i tanken och pumpen efter catchtanken (om man monterar det bak).
Catchtanken kompenserar för om den matande pumpen skulle suga luft tillfälligt í den stora tanken.
Man skulle ju kunna sätta en liten catchtank framme vid spridarna på några dl, så om det skulle "skvalpa" i tanken, så gör det inget, för då suger den ur den lilla tanken, vet inte om det går. Men rent praktiskt skulle det ju gå...
Da
74
Daniel.B
E91 320D Pendlarpråm
Jag kommer köra dubbla Walbro HP pumpar i en catchtank i motorrummet som matas från orginalpumpen som pumpar utan mottryck. Räcker långt bortom 500Hk. Egentligen räcker det med en Walbro HP beroende på vilka spridare man har.
em
339
emhå
525i -88
Låter modigt att ha catchtanken i motorrummet tycker jag...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.