|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag ville bara meddela att till min stora glädje fungerar id3-taggarna numera till ice>Link Plus och min iPod. Nu ser jag alltså artist och låttitel i MID. Jag har kopplat in den på en Business CD. Ibland är det extra roligt. "BMW six appeal" Farkost:Länk | |
|
Jodå, jag har en del bilder. Jag ska försöka få tid att lägga upp dem i morgon. Hos Dension står att alla bmw originalradio funkar utom E36 med bandspelare. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Så här ser det ut: Länk "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Snygg instalation, ipoden placerad i förvaringsfacket mellan stolarna fram är nog den bästa platsen. Har funderat på en icelink jag också men jag ville inte ha den synlig men så som du löste det på är ju klockrent:-) Blir inköp av ipod och icelink snart. ///Johan |
|
|
Hej, vore guld värt med ett litet step-by-step mektips för oss med tummen mitt i handen. Snälla! Jag vill också sätta dockan i mittkonsolen, men helst i jalusifacket så att iPoden tillåts sticka upp litegrann.... Var beställde du icelinken? I Sverige? Mycket snyggt, /M Min bil: Länk |
|
|
Bood: Så de skall funka även för e46 med business nu alltså? När släpptes mjukvaran? igår eller :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Nu ska vi se. wendtan: enligt instruktionerna till filen ska det funka i E46. Länk Jag tror beta-versionen kom i lördags, faktiskt :) Perfekt, eftersom jag ändå bestämt mig för att montera i helgen. tegel: Jag ska se om det går att skriva något. Det är egentligen inte särskilt svårt. Det knepiga är att ta isär och sätta ihop bilen igen. Är det någon som har tummen mitt i handen så är det jag:) Bilen är 2 år nu och detta var första gången jag skruvade i den. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Bood: Vad är det som gör denna versionen Beta? E den buggig? Börjar bli sugen på att beställa en adapter nu faktiskt :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: de har väl inte testat den så mycket ännu utan låter oss som inte kan låta bli att agera försökskaniner. Dessutom lämnar de ingen support på den funktionen ännu. Jag har bara provat en liten stund och kan bara säga att det ser väldigt bra ut. Jag hoppas att det går att utveckla ytterligare. Kan de visa text så borde de kunna visa menyer också, tycker jag. Nu kan man bläddra i ice>Link menyn med bilens reglage men menyn visas bara i iPoden. Det borde gå att ändra på. I så fall blir det också lättare att använda en iPod med stor disk. Själv har jag iPod Mini med 4 Gb. Dvs ca 40-50 album. Som det är nu kan man välja bland de 5 första låtlistorna direkt i bilen. Vill man höra något annat får man stega fram låt för låt eller gå in i iPodens egna menyer. Lite smått att styra med när man kör, tycker jag. Jag tänker göra låtlistor enligt följande: 1. Frugans favoriter 2. Ungarnas favoriter 3. Mina favoriter 4. Utbytes 5. Alla 4 låtlistor ihop "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Finns det någon gräns för hur lång en låtlista kan vara? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
det var tyvärr inte svar på min fråga. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Nej, det tror jag inte. Jag har inte hunnit vänja mig vid iPoden ännu. I pc:n finns inga sådana begränsningar vad jag vet. När man skapar låtlistorna, alltså. Har man ingen låtlista börjar iPoden med första låten. Det jag saknar/hoppas ska komma i ice>Link Plus är att man kan växla mellan albumen likadant som på en Mp3/CD-spelare. Då börjar det bli riktigt smidigt. Hoppas, hoppas... "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Wendtan, en lista kan vara hur lång som helst. /M Min bil: Länk |
|
|
Skriv gärna lite mera om inkopplingen osv, alltid bra att ha. Verkar som du har nya kontakten på stereon som kom efter -02 tror jag, på Densions hemsida skriver lite tvetydigt man om E39 tom -01, då är det definitivt den äldre kontakten, på ett annat ställe om E39 -02 och med navi osv, jag kanske missuppfattade? Det syns en extra 2-ledare som går in i den svarta minipluggen, på den stora stereokontakten, undras vad den är till. Har du fler närbilder på kablaget? FP |
|
|
folke: Jag ska kolla igenom bilderna jag tog. I installationsbeskrivningen stod det att om det finns en kontakt "nere till höger" ska den anslutas igen på samma ställe i cd-spelaren. Dvs den finns inte med i den inkopplade kabelhärvan utan går förbi den. Vad den används till beskrevs inte. Den sitter alltså i bilen från början. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Jaha, då har jag fått ihop en beskrivning hur jag gjorde när jag monterade ice>link Plus. Håll till godo. Länk "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Jag har också monterat in en ice-link plus i bilen. Funkar bra men jag tycker att meny-hanteringen är väldigt seg. Något som jag skulle vara bra är om man kunde få så att Ipoden stängde av sig när man stänger av stereon. Nu måste man stänga av Ipoden separat. Kanske skall påpekas att jag inte läst manualen så noga så den funktionen kanske finns. Nu ska jag ladda hem senaste mjukvaran och uppdatera ice-linken imorron. /Nicke |
|
|
bood: Bra beskrivning. Vet du om samma utrustning och funktioner finns i variant som även funkar på modeller innan -01 med den äldre kontakten på stereon (runda pinnar osv)? FP |
|
|
folke: Tack. En gör så gott en kan. Jag har själv haft nytta av andras beskrivningar på olika lösningar här på forumet och tyckte det var ett bra tillfälle att "betala tillbaka". Vad det gäller den äldre typen av kontakt, är det inte den de kallar för BMW R17 på sidan 5 i installationsmanualen? Länk I så fall ska det inte vara några problem. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
| Har icelink plus med ID3 taggar i en E46 M3a med mkiii navi, där vissas taggarna i navin, funkar inte alls bra än, för navin blir i stortsett oanvändbar. | |
|
Fredrik, utveckla gärna då jag precis beställt :/ Mvh, Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.