|
|
|
|---|---|
bm 175 Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04 Toyota Hilux-10 Audi A4 2.0tdi Quattro-09 Bmw 530xd -08 |
jag hörde att sportluftfilter kan skada luft mätaren allså ett öppet luftfilter inte det som ser likadan ut som ett orginal vet inte riktigt vad det heter men kanske fattar en då???? MVH/Juhani BMW är best.... |
|
En del öppna filter kanske inte renar lika bra som vanliga orginalfilter om det är skadligt för motorn går väl kanske i delade meningar. Köp ett kvalitets filter ex BMC Lintec osv. Oftast så brukar luftmängdmätaren gå sönder pgr av för mycket olja på filtret vilket resulterar i att oljan sugs in och fasnat på tråden som sedan går sönder. Det är det vanligaste problemet. BMW`s orginalfilter renar luften och plockar bort de allra minsta partiklarna vilket ett smutsigt illa skött öppet filter inte gör. Så kör du med ett öppet filter så sköt det noga så minskar ev problem med det. Jag byter till öppet filter när jag slänger på sommardäcken så slipper man att skita ner det med allt jäkla salt och sånt. MVH |
|
bm 175 Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04 Toyota Hilux-10 Audi A4 2.0tdi Quattro-09 Bmw 530xd -08 |
aha det var bra att veta,, jag tackar så mycke för hjälpen så man skall köpa ett kvalitets luftfilter... MVH/Juhani BMW är best.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.