|
|
|
|---|---|
| jag har en 325 e36 -92a med vanos tror jag. körd ca 160 000 km när den är varm och endast på tomgång så knackar det lite från motorn. vad kan det vara? när den är kall så låter det ingenting. | |
parolof |
är det oregelbundet knackade på tomgång? I så fall är det nog en kolvbult, irriterade men inget att bry sig om |
| det är nog ganska regelbundet men bara när motorn är varm. direkt man varvar lite så försvinner det. | |
| Jag har tvärt om, den knackar när den är kall sen övergår det i tickande när den blir varm. | |
bm 175 Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04 Toyota Hilux-10 Audi A4 2.0tdi Quattro-09 Bmw 530xd -08 |
jag med det knackar när den är kall sen övergår det i tickande när den blir varm? BMW är best.... |
|
troligtvis en av ventillyftarna, försök att lista ut varifrån ljudet kommer, över eller underdel av motorn, fram eller bakkant osv.? på en -92:a har du förmodligen ingen VANOS, om inte motorn är bytt, vanos ser ut såhär Länk det är den extra utbuktningen på framsidan av motorn. |
|
| sån har jag. bilen är import och från slutet av 92 | |
| ja, då är det säkert en årsmodell -93 uttagen 92, då ska du ha det. Som sagt, lyssna varifrån ljudet kommer, då är det lättare att dra slutsatser om vad det kan vara, testa att byta olja om den är gammal eller av konstig sort. | |
| jag läste nånstans att vanos kom from septemper 92 i tyskland och från 93 i övriga länder. jag har just köpt bilen och då bytte jag olja till mobil1 helsyntetisk. jag ska prova och lägga nånting annat vid nästa byte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.