|
|
|
|---|---|
|
Tja! Som rubriken lyder, har läst på M5board.com om ett par killar som tagit bort sin Mekansika fläkt på M5 E39 och tyckte gasresponsen blev bättre. Nån som gjort det här? Funderar själv på detta nämligen, eftersom dessa fläktar väsnas rätt mycket tycker jag. Varför inte en elektrisk som t.ex 330an har från början? (Vet att båda har en elektronisk också men på framsidan av kylaren) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
På min 540 så jobbar den elektriska (kondensorfläkten) betydligt mera än den mekaniska slirkopplingsfläkten som bara "snurrar långsamt" okulärt trots att motorn är genomvarm. Så den för inget oväsen alls.Skulle nog inte manipulera med något i kylväg, det är för dyra reperationer om nått skulle hända. ///MVH Hasso Länk |
|
Detta har diskuterats förrut. De finns ingen som kan förklara varför 330n inte har någon kondensorfläkt framför kylaren Länk men däremot har E46 323 och 328 detta. Jag skulle heller inte chansa enligt Hassos modell dock. Det känns dock bra att ha en fläkt som bara går när den behövs och inte hela tiden som på de flesta Bmw. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
blitz |
Till bayerischemotor ta inte illa upp men du pratar om en m5 400 hk inge 316 115hk tror inte att man käner så mycke att ta bort d |
|
Näe knappast, men är sugen ändå:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.