|
|
|
|---|---|
| Min tempmätare tycks börja typ efter blåmarkering redan vid start, nån som vet hur man avhjälper detta problem eller ska ja helt enkelt ta en hammare och slå sönder glaset och sen tvinga den tillbaka med ett skitigt lillfinger. | |
|
Nu är jag kanske helt ute och cyklar, men skulle det inte kunna vara termostaten som har lagt av? /Masten "Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Nej termostaten är det inte fel på, eller rättare sagt så är det ju inget fel alls det retar mig bara. När bilen har normal arb temp så står nålen så lika mycket förbi mitten som den tjuvstartar eller hur man nu ska förklara det. |
|
|
Får du värme inne i kupén? Är där inget fel så kan du alltid gotta dig åt att förra ägaren var en väldigt god kurvtagare :b |
|
|
Det var lite så med min bensi mätare: när bilen var fulltankad så visade visaren bortom 4/4 markeringen medans lampan började lysa för tom tank redan när mätaren närmade sig 1/4 markeringen. Så jag förlitade mig helt på färddatorn. Men när jag byte till färgade mätartavlor så justerade nålen försiktigt och nu visar den OK. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
värme finns det gott om, tempen håller sig ju normal så det verkar inte va nått fel förutom att mätarn strular lite men det är ju frågan om man ska ge sig på att byta den eller om det kan va nån givare. låter ju lite som det där med bensinmätaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.