|
|
|
|---|---|
|
hej! jag har en Bmw 730 -89 som jag tycker ryker ganska mycket när man trycker lite på gasen vad kan det vara någon? kan det vara toppacknngen och om det är det vad kostar det att byta isf? Mvh Fredrik | |
|
Innan man vidtar åtgärder: Kan vara något så enkelt som lite kondens i avgassystemet. Prova att dra ur den riktigt rejält en gång. Vet själv att speciellt min 540 har en tendens att spruta ut "rök" där bak när bilen stått ett tag och körs. När motorn är varm blåser du ur fukten ur systemet med en fullgasacceleration. Många ägare till bilar med lite större motorer blir rädda när de ser denna helt ofarliga ånga. Lycka till! MVH, E38B12 |
|
|
Håll lite koll på kylarvätskans nivå. Måste du fylla på ofta har du problem, annars inte. //Magnus |
|
|
Svart rök = Motorn går fett. Blå rök = Motorn förbränner onormalt mycket olja. Vit rök = Oftast kondens, i samband med att bilen "drar" kylvätska kan det vara en läckande topplockspackning. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
tack för alla svar. eftersom den inte drar någon kylarvätska så kan jag nog förhoppningsvis vara lungn. tack ska ni ha!! |
|
|
Då kan nog jag me vara lugn, tänkte nämligen ställa exakt samma fråga. Jag har dock en 525 iT -93:a. Det ryker ju så man blir livrädd ju :) Dock vit rök och ingen skillnad på vare sig tempmätare eller kylarvätskan. |
|
piddagomidda |
min 735 rycker rött vet inte varför men den går bra som fan!!!! Ordning är till för idioter, genier hanterar kaos..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.