|
|
|
|---|---|
Evol-79 |
Har ni någon uppfattning om ägande kostnaderna skiljer sig nämnvärt för en b3 3,3 jämfört med en vanlig 330? Försäkringskostnaden kan jag själv ta reda på men jag tänker mest på de löpande utgifterna som: service, förslitningsdelar, bromsar etc. |
|
Förslitningsdelarna är i stort sett standardprylar, så de löpande kostnaderna är nog jämförbara med en 330. ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
Evol-79 |
Låter ju bra. Men delar som t ex bromsar, avgassystem och "fjädringsdelar" borde ju vara avsevärt dyrare? (men jag har gärna fel) Det jag tänker på är saker som kan komma att bytas om man köper en som gått t ex 8000mil och själv kommer att köra den lika långt. |
|
Bromsdetaljer är specifika för Alpinan jämfört mot 330:n så en viss kostnadsökning kommer till. Avgassystemet är rostfritt hela vägen och bör inte behöva bytas på många år. Min gamla vagn hade dock det klassiska spindelledsproblemet men detta byttes av BMW på "Good will garanti". Hoppas Du finner det Du söker // Martin |
|
|
dämparna är annorlunda, men de håller nog en 15-20000 mil, vad gäller bromsarna tror jag att det är vanliga textar belägg (osäker på stavningen) ;) ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
bmw alpina b3 |
hej har haft bilen nu 6 mån vet att insp 2 går på 4,500kr inte så farligt skivona kostar 2000kr st belägg samma som 330 den ända som kostar är stötdämparna ca 5000kr st vanos 5000kr st mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.