|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla glada bmw-polare! Jag skickade iväg min tjej med bilen till verkstaden. Det var skyddsplåten som sitter runt tanken som jag hade märkt satt lös, vilket orsakade lite skramelljud vid gaspådrag. Nåja, när de höll på med detta märkte de att bakre ljuddämparen var slut. Jag hade hört att det inte lät helt perfekt där bak, men jag trodde inte att det var så illa. Nu när eländet är bytt och jag har betalt 4000 kr för klabbet så låter det mer än innan. Det låter som att jag har en sportdämpare på. Vet dock inte hur det ska låta när det är riktigt bra... Tycker inte att det låter helt rent. Den främre dämparen byttes för två år sedan av en annan ägare så den vet jag inte vad det är för modell. Kan någon ge ett litet råd om detta? Hur skall det låta när det är perfekt på en -88 530? skulle helst vilja ha den så tyst som möjligt! Tacksam för svar! | |
|
Är det inget läckage då? Verkstaden kanske slarvade vid monteringen? Om det är en BMW Original ljuddämpare ska bilen gå väldigt tyst. Det ska mullra lite, men inte så det stör. Be verkstaden speca vad för ljuddämpare de satt dit, annars får du krypa under o titta efter. BMW Original bakre ljuddämpare kostar ca 3000:- /Per |
|
|
de kan knäcka till avgasröret lite så så försvinner det ljudet. Hade samma problem.... har den gåt ca 20.000 mil kanske katalysatorn är slut. Bytte den bakre burken två ggr innan jag själv en blöt regnig kall natt upptäckte att det var så. Körde från köpenhamn till göteborg i melllan 20-80 km/h, då det inte fanns nått ork :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.