|
|
|
|---|---|
|
...köpa denna ? "Ser" väkdigt fin ut, bra pris... Länk | |
|
Varför inte ser ju fin ut, påstår sig ha dokumentation också. Bara du kollar upp bilen ordentligt. |
|
|
Jadu.. det är ju nu man ska köpa bil... den ser fin ut. väntar man bara några veckor nu så kommer vårpriserna.. och bilen stiger ett antal tusen.. BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag |
|
| TJa ba har haft en M3-98 smg sv-såld ! Kan bli rätt dyrt när lådan pajar eller strular skulle aldrig köpa en igen, dessutom är lådan seg ! älskade bilen men kom aldrig överens med vxl lådan, sen tror jag den blir svårsåld, såg att bilen i annonsen var nyimporterad också, men du får väl provköra och känna efter själv! | |
modano |
SMG-lådor (särskilt til E36) är Seeega... till och med på nya E46 M3 så växlar man snabbare och definitivt mera kontrollerat med manuell låda! |
| SMGII inställt i växlingsgrad 6 skulle jag inte kalla seg;) SMG-lådan i E36 är dock en helt annat sak. | |
modano |
Matrox.. launch control ;) nej den är inte inte seg men det är ju inget man kör med.... |
| SMGII Seg? Har du verkligen kört en bil med SMGII låda, modano? Jag kör min bil oftast på växlingsgrad 3 och den växlar fantastiskt bra då, snabbt och kontrollerat. Håller med "MAtroxMGA" om att det kan vara segt med SMG låda i den M3 modell (E36) du äger. | |
|
modano: Måste hålla med Pojjen och Matrox här .. Fredrik Ekblom kapade väl en bunt tiondelar (mindre än 10 st dock) runt Gelleråsen med manuell låda jämfört med SMGII:an. Han påstod då jag pratade med honom om just detta att det berodde på att man kunde ligga mer på vridmomentstoppen genom att slira lite på kopplingen med manuella, lite svårt med SMGII:an. Nu vet ju inte jag hur snabb du är ;) |
|
|
Fanns det inte ett tyskt test runt en tysk bana (Oscherleben?) nyligen där SMG II var snabbare än den manuella bilen. Skiljer säkert från förare till förare och bana till bana. |
|
| acey: Det skiljer nog mycket från bana till bana, det tror jag med. Gelleråsen är ju en tight och kurvig bana jämfört med det mesta och där kommer en duktig förare att spöa en SMGII:a. | |
modano |
Pojjen.. hade en M3 E46 tidigare, köte en manuell, dock kanske inte så mycket för tester om fart osv. utan mest för känslan... |
| En fd arbetskamrat bytte sin M3 E36 coupé -94 mot en M3 E36 cab SMG -99 när denna var ny. Till hans stora besvikelse så var denna långsammare än hans gamla 3,0:a. SMG I-lådan är seg men väldigt bekväm i bilköer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.