|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
någon som vet var man kan få tag på en dragkrok till en e39 -97 på bmw skulle dom ha 10 000 för en fast krok och för en avtagbar skulle dom ha 19 000. lite för mycket pengar tycker jag.. vart har ni köpt era krokar???? mvh mickr | |
|
Jag kollade priset på dragkrok för någon vecka sedan hos min lokala biltillbehörshandlare Avesta Bildelar som hör till AD-Center,kommer inte ihåg exakta priset men det var ca 2500:- för avtagbar krok och ca 1500 för elsatsen till min 525 tds-98. Priset på BMW som du fått är det monterat och klart ? |
|
|
det stämmer. monterat och klart. men montera kan jag göra själv men dom priserna var ju i en helt annan klass. får väl kolla runt lite mera, vore skönt att ha en avtagbar dragkrok vet du om dom är svåra att montera mvh micke |
|
| Avtagbar dragkrok på BMW till en E39 Touring kostar 6200:- Exkl kabelhärva. 19000 monterat och klart låter rent horribelt tycker jag. | |
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
19 000 kr var priset jag fick när jag ringde bmw i nyköping mvh micke |
|
|
vad kostar en fast dragkrok?? måsta man kapa i bakstötfångaren då??? mvh micke |
|
andha45 |
5000 totalkostnad men då var det inte snyggaste draget, det sticker ut något. Fick en prisuppgift på BMW på 13000 har jag för mig. Detta var 2001. BMW:s kabelsats för 2000-2500 behöver man inte om man int evill ha glödtrådsvakt på släpet. |
andha45 |
Den jag just beskrev var avt.bar. Inget ingrepp i kofångaren - den sitter under. Antar att det är samma med vissa fasta. Kostnadsbesparingen med en fast är nog inte mer än 1 000 kr om du köper en piratkrok. |
|
man tackar för era tips mvh micke |
|
|
Jag är också lite sugen på en dragkrok! (528iA T -00) Kanske man skulle behöva importera begagnade krokar inklusive kablar? Glödtrådsvakten kan man ju klara sig utan, om det går bra i övrigt. Det blir väl inte att använda släpet så ofta, men det kan vara bra att kunna åka till tippen med jämna mellanrum... Till kombi (!) hos Mekonomen (www.mekonomen.se) avt kula 4062 kr 7-polig med checkkontroll 1431 kr Leif L |
|
andha45 |
Det är i så fall viktigt att kolla att det är rätt krok. Det kan vara så att kroken ej godkänts i Sverige. Jag köpte en V70 som hade Volvo originalkrok, såld i Tyskland 2000 och sannolikt monterad av återförsäljaren. Den gick ej igenom bes. i Sverige fast det var rätt märke, så det var bara att åka och köpa en ny. |
| Här finns en beg. till E39 Länk | |
andha45 |
Bara kroken lär inte kosta 11 000. Har för mig att den kostar ca 6 000 + 2 000 kabelsats + 4 000 montering + 1 000 bes (om BMW gör det) = 13 000 (siffror från okt 04). På en ny 5-serie kostar kroken 8 500. |
|
Bak kofångaren är markerad för var man tar upp hålet till kroken. BMWs orginal täcklock är lämpligt att köpa och lacka i rätt färg så har man orginal look fast man har "piratdrag" Den dyrare kabelsatsen är att rekomendera så att LKM inte får spel/överbelastas finns dock där du köper draget till ganska humana pengar Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Hej! du har fåttm fel pris.det kostar inte 19000 kr. det kostar 13500:- avtagbar krok.100% säkert | |
|
Farsan betalade 11000kr för ett original drag(dolt med täckkåpa naturligtvis) till sin E39 med leverans i December -96. OBS>>>I det priset ingår även kraftigare bakfjädrar... Apropå avtagbart/dolt drag:En del originaldrag som ska då vara "dolda" när dem ej används s.a.s.,se på vissa Audi o en del Volvovagnars dolda drag!?!TROR att dessa drag är originalmonterade,hur som helst så verkar en del ägare inte bry sig om utseendet av dragkroksattiraljerna öht. De ser ju absolut inte speciellt "dolda" ut...En stor "klump" till plastkåpa som täcker draget...INTE snyggt för fem öre. Tacka vet jag BMW's lösning med täckkåpa som knappast syns :) Dyrt?...Ja,men snyggt när draget ej används iaf. Mvh Janne. |
|
andha45 |
mr_e30: timpriserna varierar kraftigt mellan BMW-verkstäder (o inom andra märken också) så samma pris är det endast om BMW gått ut med det centralt, vilket jag inte tror. PH |
| jo men nu e det så att jobbar på en filial till bmw nyköping i sthlm.SÅ DÅ BORDE DET VÄL VARA SAMMA PRIS.samma företag | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
BMW Örebro timkostnad ca 850+moms BMW Stockholm ca 1100+ moms gör en del på några timmar jobb. Jag monterade ett Bosaldrag+monoflex intefacesats på min 528-96 gjort på ett par timmar, men man bör vara två då stötisen är lite otymplig, bara att såga ur med sticksåg och köpa täcklucka på BMW för en 100 lapp plus sprayfärg. (bmw ville ha typ 10.papp för att montera när jag köpte bilen) Ser ut så här. Länk Länk ///MVH Hasso Länk |
andha45 |
Samma företag har inte samma pris på olika orter (inte de jag känner till iaf). Liten ort - låga kostnader - låga löner - få tj.bilar = "lågt" timpris Stor ort - höga kostnader - höga löner - många tj.bilar = högt timpris |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.