|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag är erbjuden att köpa en 318iS coupé på 7000 mil med metallic, sportpaket, (sportstolar mm.) Den har alltid stått i garage och aldrig varit smutsig, dvs. helt perfekt i kaross och lack. Även inredningen är perfekt. Aldrig någon väska eller liknande på sätet.... Hur mycket anser forumet att en sådan är värd? Finns det risker och problem med modellen? Vilka i så fall? Är den dyr att försäkra? MVH /Johan | |
|
Välkommen till Autopower! Det beror ju lite på exakt vilken utrustning som finns, vilken årsmodell det är, ägar- och servicehistorik samt färgsättning. En fullutrustad vagn av sen årsmodell och med optimal historik och färgkombination kan säkert vara värd 75-80.000 för rätt köpare medan en bil med skral utrustning och "fel" färger och svårkontrollerad historik kanske betingar halva värdet. Mer info krävs alltså. |
|
|
Hej är det en e30 DÅ är den knappast värd 75-85tusen kan jag lova, Man får en m3 e30 för ca 95 lappar och då är den fin Jag tycker att runt 35 lappar är den värd trots allt en gammal bil. ha de |
|
|
Om ni läser rubriken så ser ni att det handlar om en E36 -93. Jag tror ca 50 vore rimligt. Mvh Johan |
|
parolof |
Försäkringen är förhållandevis billig, för mej kostar den 354:- i månaden 1000mil/år helförsäkring hos Länsförsäkringar, snål och snabb är den också;-) |
| Missade att det var en -93:a. Sorry. 50-60.000 verkar rimligt, beroende på resterande data. | |
|
7000mil på en -93;a? Hur många ägare? |
|
|
50' kan väl vara rimligt. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| parolof> Det var billigt... Har själv min bil av samma årsmodell och modell som din försäkrad hos lf för nästan det dubbla... | |
parolof |
Jag är ju så lastgammal (45) så jag får pensionärsrabatt:-) Kanske Falun är billigare än där du bor också, men gå till www.lansforsakringar.se och knacka in dina uppgifter, dom är kanske billigare än If. |
| menade LF och inte If, har med andra ord samma bolag... är dock lite yngre... ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.