|
|
|
|---|---|
|
Jeg har kjøpt en -86 320 med en S50B30 (jeg har koblet el, og bilen er snart klar for veien). Forrige eier har brukt E30 325 svinghjul, original E30 M3 clutch og E30 320 girkasse (Getrag 260?). Kommer clutchen til å slure og kommer girkassa til å ryke? Isåfall kan jeg like gjerne bytte dette nå mens bilen enda står på bukker. Ønsker kommentarer fra dere som f.eks. har brukt denne girkassa/clutchen i turbobiler osv. Takker for svar! :-) | |
|
da jeg byttet motor fra E30 320-E30 325 og beholdt 320 kassen kjørte jeg en time ca med den før 1 og 2 gir forsvant. det var en zf kasse, vet ikke om en getrag er sterkere. men jeg tviler sterkt på at en 320 kasse klarer den motoren...den klarte jo ikke en orginal 325 motor...det var jo første prøvetur, så må vel innrømme at det ble litt hardkjøring ja..:) men uansett,den hadde gått i knas før eller senere uansett. hadde jeg vært deg så hadde jeg skaffet meg en 325 kasse, uten tvil. Lykke til! |
|
|
Den røyk så fort, ja... Hm. Har lagt ut annonse nå, leter etter komplett 325i drivverk med kasse, mellomaksel og komplett bakstilling med bremser og sperre, samt 51mm fjærbein. 325-girkassa har vel en annen lengde enn 320-kassa, slik at jeg må bytte til 325i mellomaksel også? |
|
|
ja det må du....tror det er ca 5cm forskjell. men det går også an å få et mekanisk verksted til å kappe den, så det er også noe å tenke på. kan være vanskelig å få tak i en 325 mellomaksling. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.