|
|
|
|---|---|
Sharkbait |
I Gumball 3000 är det en gul BMW som kanske har ljusdioder i lyktorna fram och bak som blinkar ! Vet någon vad det är för några och hur de fungerar ?! |
| det är inte varningsblinkers? och lysdiodslampor? | |
Sharkbait |
Mja, de blinkar oregelbundet när man ser dem i filmen ! Det måste vara lysdiodslampor men exakt hur funkar allt ?! |
| det finns ju sånna lysdiodslampor, helt vanlig glödlampssokel och sen lysdioder där glaset är på vanliga lampor. sen finns det ju dom typ lysrören fast med dioder i olika färger som blinkar i olika färger och mönster, kanske har nån sån styrning till det. | |
|
har inte sett filmen själv, men det finns en massa olika sätt att styra belysning. bla det som jag beskrev ovanför, kanske lite luddit beskrivit. kan också vara något relä av slag, nästan som ett blinkrelä som ger ifrån sig impulser oregelbundet. eller så kan det bara vara så enkelt som att han har lysdiodslampr och glappkontakt som får det att blinka oregelbundet när han kör över ojämnheter i marken. |
|
|
Hej. Har för mig att ägaren (Dado) har stroboskoplampor i den BMW:n. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
Sharkbait |
Du vet inte hur han har gjort ? |
|
Antar att du har sett filmen "Dado by Night". Mycket trevliga bakljus. Du kan maila honom och fråga hur han gått till väga med baklyktorna. Tror att hans mail finns med på www.dtmpower.net Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.