|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 325 -89 med en 745 turbo motor i. Det kan ju vara rätt kul men jag har lite problem. Tidigare satt det ett autronic i den, men det blev sålt till någon annan, men däremot så sitter det allt till 325 motorn kvar. Så frågan är ju om jag kan använda 325ans prylar på 745 motorn? Och vad är betäckningen på 745 motorn? Det är 3,5l från 85 eller 86. Är det mycket som skilljer dom olika motronic boxarna från 745 respektive 325? ///Peter Hemsida: Länk | |
| M30b32 resp. M30b34 beroende på om det är 3.2 eller 3.4 | |
| tänk inte ens tanken att köra den kombon | |
|
Hmm, får jag väl spara till ett riktigt sprut då... Jag har kollat lite på 745i.com och där står det alltid m106 istället för m30b34. är det skillnad på dom europeiska motorkoderna eller är det samma motor? ///Peter Hemsida: Länk |
|
|
745-motorn heter m106. m30b34 är den som sitter i M535/535 bla. M30B35 sitter i 535 E34. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| M102 heter 3.2an 745 snurra | |
|
Tack för svaren! Någon som har tips på turbo och spridare som passar bra till den motorn? Vad är det för kam som sitter i? Är det samma som m30b34 eller är det en specifik kam till m106 motorn? ///Peter Hemsida: Länk |
|
| samma kam, att tipsa om turbo etc går ju inte om du inte säger vad du vill ha för effekt. | |
| samma kam, att tipsa om turbo etc går ju inte om du inte säger vad du vill ha för effekt. | |
|
Nej det är sant. Men säg att jag inte vill ha under 350-400hk ialla fall... ///Peter Hemsida: Länk |
|
Dalton |
Hej |
Dalton |
Blev lite fel där!!! Jag har syrboxar till dig som e chipade juha tomas kit. Blir runt 350-400hk med de. Jag har chip, wastegate, spridare och så vidare. Maila om du e intresserad. Mvh |
|
Dalton: Du har mail! Sen var det en sak till! Vilket oljetråg ska jag använda för att det ska gå att få bak motorn en bit till? Nu så sitter motorn väldigt långt fram och kylren är framflyttad en bra bit. Ska man ha en annan oljepump oxå eller kan jag ha den som sitter där nu? ///Peter Hemsida: Länk |
|
Dalton |
Sorry de e fel mail. Maila mig på timmy_sjokvist@hotmail.com istället Mvh Timmy |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.