|
|
|
|---|---|
|
Hej min tankmätare och tempmätare fungerar ej är det någon som vet hur man kan fixa det | |
|
mest sannolikt så är det detta: Länk Mvh Andreas |
|
|
hej, jag har presis fixat min tankmätare som inte ville visa nivån och den gula lampan lyste hela tiden. jag demonterade baksättet och under gummimatan på vänster sida ( höger sidan sitter pumpen) gick 2 kablar till nivå mätaren den demonterade jag genom att vrida den mot urs.tog up hela armen och synade den noga. en koppar tråd hade släpt från blecket som glider på skalan, när jag ohm mäter är det ingen kontakt. jag löde den tråden på igen och vips blev det kontakt igen. sen monterade jag allt igen och åkte o tanka fullt, det fungerar JUBII. det tog mig ca 2 tim att hitta felet, men nu när jag vet hur det fungerar så tar det nog inte mer än 30 min att fixa om det händer igen. men det är inte säkert att det är samma fel som du har men lycka till OVÄSEN |
|
|
Hej! Måste bryta in med en fråga här eftersom jag har samma problem med mätaren. Den lyser fast det är 20 liter kvar. Menar du att bakom ryggstödet så finns det en givare som går ner i tanken? Jag hittade en lucka i bagaget som jag skruvade bort och kikade in, där hittade jag en stor rund pryl som går ner i tanken.... Vilket ska jag lägga ner tid på... bakom ryggstödet eller luckan i bagaget? :) Todde P.S har en E32 730i -88 |
|
| Todde, du har din mätare i kofferten, | |
|
Tack... Jag har fått en del andra svar som säger detsamma i en annan tråd. :) Tror jag satsar på att köpa en fungerande begagnad och har vid sidan om ifall den jag har är helt kass. Todde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.