AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.073

Bästa polisradio?

sk
323
skåne
F07 530d GT -10
Hej alla och gof fortsättning på det nya året!

"På förekommen anledning" vill jag veta vad ni ansesr var den bästa bärbara/stationöra polisradion som täcker alla aktuella frekvenser?

Lars
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
är det tillåtet att ha polisradio?

vad är "på förekommen anledning"?

En V8 drar mer än man tror!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ja, det är tillåtet att ha polisradio om du inte vidarebefodrar den information du får via radion, till någon annan.

DLS direct2 är en bra radio, men svår att få tag på. Den har inte tillverkats på många år...

Frågan är bara hur länge man har någon nytta av analoga polisradiostationer!? Snart kommer väl det digitala gemensamma "blåljus - radiosystemet"!? Har i alla fall talats länge om det...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
sk
323
skåne
F07 530d GT -10
Hej,

Såvitt jag vet är det fullt tillåtet i åtminstone Sverige (än så länge men inte i t ex Tyskland) att avlyssna bl a polisens radiotrafik. Det finns en mängd bärbara/mobila/stationära scannrar på marknaden, och det jag vill veta vilken ni anser vara "bäst"!

"på förekommen anledning" kan innefatta t ex fartkontroll!

Lars
bmw,m3
Köp en billig uniden 330xlt den är kanon (bärbar) kostar ny 2095kr finns billigare om du bara vill lysssna av polisen.

annnars har jag en fin basscanners liggandes uniden 760xlt förprogramerad med alla polis frekvenser en del vaktbolag brand taxi trådlösa hemma telefoner m,m kan användas i bil eller hemma.

Mvh
sk
323
skåne
F07 530d GT -10
Hej alla,

Jag funderar på en Uniden Bearcat UBC 220XLT, bärbar.
Vad sägs om den?

Lars
bmw,m3
Den är ett riktigt bra köp om du vill ha in polisen.

ska du köpa den ny så titta runt här å där för priserna skiljer sig riktigt mycket.

gå in på scanner forumen så kan du hitta länkar till billiga återförsäljare av den.

Mvh

sk
323
skåne
F07 530d GT -10
bmw,m3,
Tack för omdömet och tipset!
Vad jag hittills fått fram ligger priset på ca 2000:-
Finns det lägre?

Lars
bmw,m3
Jag ska kolla! så återkommer jag med svar.

Mvh

bmw,m3
Här kan du beställa i från dom har snabba leveranser å inte dyra på frakten uniden 220xlt kostar hos dom nya = 1000kr + frakten.

Mvh

sk
323
skåne
F07 530d GT -10
bmw,m3
Vem?

Lars
bmw,m3
oops glömde länken Länk

där kom den.

mvh

Njuren
uniden bearcat 80 kostar bara 1000 spänn på clas ohlson den enda du behöver om du ska lyssna snut.Resten e bara massa matörer som chattar på radio..... www.kjell.se

BMW - i nöd och lust?
Paap Reeder
... vill du åka fortare så är en polisradio totalt värdelös i dagens läge.

MVH /// Paap R
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Precis!
På 70-talet var det annorlunda. Då var det vanligt med polisradio och PR-radio.
/A
Det finns en del som talar emot Uniden/Bearcat, i all synnerhet de bärbara: De är har alldeles för dålig selektivitet och tål inte några höga signalstyrkor innan det börjar spela rundradio i dom.
Gäller till stor del även DLS tyvärr. Annat var det på den goda tiden då Bearcat verkligen var Bearcat från Gladding i USA...
AOR och ICOM är exempel på tillverkare (inte bara en label) som gör bra mottagare. Sen är antennen avgörande för om det skall bli något resultat, inte så många borrar gärna fast en antenn i bilarna idag...

FP
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Från en sak till en annan, hur funkar de här laservarnarna? låt oss säga att de börjar pipa när den känner av att nån viftar med en laser, men hinner man reagera?

Inte för att jag kör för fort eller så, såg att de sålde på börsen :)

//Simon
Funkar inte speciellt bra alls. När de piper så har lasern redan mätt din bil, med god marginal.
Man skulle i princip kunna dra upp känsligheten högre och som en del påstår kunna i lyckligaste fall få en "early warning" på nån reflex när annan bil mäts men då tutar den också på allt möjligt. Inte användbart.

FP
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
precis som folke skriver:
kolla den här länken
Länk

/A
En hel del felaktigheter i annonsen och vilka hutlösa priser sen för lite simpel elektronik. Snacka om att sko sig...
Konstapeln som mäter med lasern märker lätt när mätaren får spelet och de släpper inte iväg bilen förrän laserstöraren är hittad, urmonterad och förverkad, förutom dryga böter.
Det enda som kan sägas fungera hyfsat (dock med mängder av falsklarm från diverse saker som MV-länkar, dörröppnare osv) är gamla hederliga radarvarnare. Det är också det enda som kan ta upp kampem med plåtpoliserna.

FP
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Precis vad jag misstänkte, att man ids lura på folk sånt skit.

//Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.