|
|
|
|---|---|
| Jag har fel på min instrumentpanel. Hastighetsmätaren funkar ej och bränsleförbrukningsmätaren går upp till max på en gång. Om jag byter hela panelen rakt av? blir det nåt strul då. | |
|
Kolla här, det är nog samma fel. Länk //Magnus |
|
|
Nej felet är nog att det behövs lödas om med nya komponenter i panelen. Så jag hade tänkt att byta hela panelen rakt av för den kostar inte så mycket begagnat. Per |
|
|
Har du stora färddatorn kan du kolla hastigheten där också om du går in i testläget. Länk Funkar det inte där så är nog givaren eller kablarna felet iallafall. Att förbrukningsmätaren går upp på max är också ganska naturligt om hastigheten är noll. Rör sig tripmätaren när du kör? //Magnus |
|
| Har bilen på jobbet just nu men ska kolla nogrannare,, hade tänkt att byta bara instrumentet om det är fel på lödningarna för jag har besiktining snart så då spar jag tid. | |
| Jag funderar på att byta hastighetsgivaren, knappt nånting som funkar i färddatorn,, men ibland har hastighetsmätarn studsat till nån gång, Sitter givaren på växellådan? nån som vet vad en ny kostar eller har nån tillsalu? | |
|
HastighetsGivaren sitter på slutväxeln! ///Magnus |
|
fjamsetramsa |
Jag har ett instrumenthus annars... |
| fjamsetramsa: Är det du som har annons på instrumenthus i AP-börsen med bild?,, jag ska prova att byta givare nu i veckan, blir det inte bättre så köper jag ett annat mätarhus. Fungerar all elektronik på det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.