|
|
|
|---|---|
|
Nu äntligen har jag fått tid över att installera en ice>Link Plus till iPod. Nu ligger "allt" utrivet i bilen och då kom jag på att det vore kanske bra att fixa en "permanent" strömförsörjning till Ipaq:en (navigatorn) samtidigt. Då har jag en fråga. Jag har tagit reda på vilka kablar i ice>Linken som är plus o minus till iPod-dockan. Kan jag ansluta på dem och även dra det till Ipaq:en? Det påverkar inget annat i bilens elsystem? Jag har aldrig rotat i den här bilens elsystem innan och vet inte riktigt hur mycket jag vågar göra själv. Elsystemen är ju lite mer komplexa nuförtiden. Tackar på förhand. "BMW six appeal" Farkost:Länk | |
|
Du får först bestämma om du skall ha ständig spänning +12V eller switchad över nyckeln? Om du kopplar in dig på vit/lila kabel t.ex framför handskfacket så får du switchad spänning, tar du från röd/grön kabel så har du ständig spänning. Kanske låte skumt eftersom du kommer att hitta massor av båda färgerna men ditt strömuttag är ju litet så det går bra. Bruna kablar eller skruv i chassiplåten är jord. En säkring på pluskabeln är också att rekommendera eller om du delar med någon redan mindre på t.ex 7,5A. Så länge du tar från kablarna ovan så påverkar du inte bilens sleepsystem som kommar att funka som tidigare, och kopplar ner vissa förbrukare efter 16 min paus efter låsning osv. FP |
|
|
Tack, för svaret. Jag gjorde inkopplingen tidigare idag. Jag anslöt plus o minus till motsvarande kablar till iPod-dockan. Där är spänningen på hela tiden men som sagt det ska nog funka bra. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.