|
|
|
|---|---|
|
Köpte bilen i augusti, har alltid haft lite problem med att få trippmätaren att nollställa sig (ibland helt "omöjligt")...själva räknaren fungerar dock som den ska. Nu i helgen så har instrumentbelysningen fladdrat till två gånger under säg 40 mil...jag är inte säker men ena gången fick jag även för mig att halvljuset slockande? Är felen relaterade till varandra? Tips på vad jag ska göra åt dom? Finns risk att jag blir stående mitt i bäcksvarta skogen utan lyse? Tacksam för alla tips! | |
|
Kanske är det LKM som spökar, eller huvudsäkringen. Sök Länk , så hittar du mera. Trippnollställningen beror troligen på en dålig strömbrytare i instrumenthuset, går förmodligen att laga om du öppnar det. Troligen hänger de inte ihop, och det är inte troligt att du blir stående pga detta. |
|
| Ok tack för det! | |
|
Hei! Vet ikke om du har funnet ut av feilen på ditt instrumentpanel. Jeg hadde en 520, 88 modell med samme type problemer. Turtellernålen kom ikke i gang før jeg hadde kjørt noen 100 meter med bilen på høyt turtall. Problemet kom ofte i fuktig vær. En kompis av meg jobber i elektronikk bransjen og vi tok ut instrumentpanelet (to skruer i toppen) og loddet alle punkter på kretskortet i instrumentpanelet. Feilen kom i midlertidig tilbake en gang etter dette, men etter at jeg hadde nullstillt serviceindikatoren så var problemet borte for godt. Dette er etter det jeg har hørt et veldig vanlig problem både på E34 og E39 når bilen er blitt noen år. loddepunktene blir gamle og kontakten dårlig. Vennlig hilsen Espen Lysholm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.