AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.100

Fk sänkningsats

Tjena har funderingar på att skaffa mig en sänkningsats och undrar om det är någon som vet kvaliten på FK väghållningssatser

Devan
em
339
emhå
525i -88
Har kört med min på e34 525 sen i början på sommaren och tycker den fungerar kanon. Köpte hela paketet med kortare dämpare och 60/40 sänkning och är helnöjd, framförallt för det priset. Tror inte du kommer ångra dig.
Mvh Magnus.
kennie_535
emhå har du nån bild på din bil från sidan jag skulle vilja se hur sänkt den är
Ok, tack för svaret. Hur är de jämförelse med Koni, Eibach samt andra märken. Det känns ganska viktigt att det är hållbara saker när det gäller väghållningssatser.

Devan
em
339
emhå
525i -88
Kan fixa... skitig som stryk men jag kan maila om du vill...
em
339
emhå
525i -88
Svårt att jämföra innan man kört sönder en uppsättning av varje men jag kan inte tänka mig att det ska vara så stor skillnad... så fantastiskt många tillverkare finns det ju inte och kraven är ju ganska stora...
kennie_535
ja visst maila mejj bilder på din bil så ja får se
Min bil t.v. med FK:s 40/60 Länk
Oxå nöjd med mitt FK Gewindfahrwerk.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Greenberg: har du 17 eller 18"? ser förjävla fint ut iaf. mvh johan
kennie_535
ja kar med AP 60/40 på original dämpare inga problem och den är en aning lägre kan fixa bilder snart kannske i slutet av veckan
Det är 17".

____
Reach the door with a breath and a scream.
em
339
emhå
525i -88
Greenberg: är dina bakskärmar ombyggda...? såg runda och fina ut.
Nej, men jag behövde kapa ur innerskärmarna för att bakfälgarna inte skulle ta i... Annars är de dock inte modifierade på något vis.

Bilden kanske är något missvisande hur det verkligen ser ut, här kommer en bättre: Länk

Jag tycker att det är snyggt och funkar bra fram, förutom att man agerar plog nu vintertid :) Bak tycker jag dock det blev lite väl lågt, nu i efterhand skulle jag inte vilja ha sänkt mer än max 20 m.m. bak.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Det verkar intressant med FK satserna men hur stor skillnad är det kvalitetesmässigt med andra dämpare

Devan
Co
22
Conta
320i coupé -94
Hej!
Är på jakt efter AP-sänkfjädrar.
Är det någon som vet vem som säljer dom i Sverige?
Funkar det verkligen att sänka bilen fran 60 mm med standarddämpare?

_______
Det finns inga problem, bara möjligheter.
kennie_535
conta!! ja har AP 60/40 på min bil med original dämparna ja köpte mina från Schmiedmann i danmark 1800 med frakt och allt plus livstids garanti inga problem snabbt gick de också betalade med visa de va värt pengarna efter som dessa fjädrar är suveräna
har haft FK 60/40 fick tvinga i dem i fjädertalriken låg inge bra trode de skulle gå sönder ochså va de dåliga fjädrar allmänt med komfort och väghållning
som AP har båda en del komfort och en massa väghållning kan slänga upp lite bilder om så önskas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.