|
|
|
|---|---|
|
Funderar lite på att bygga en vass M30 sugmotor och har lite funderingar, sökte men hittade inte riktig det jag letade efter. Vill ju ha så stor volym som möjligt och tänkte då på S38B38, går det att ta vev och stakar från den motorn? Visst är det 94 nånting i borr på 3,8 vilket m30 block klarar av den borrningen? Tänkte beställa smida kolvar då 3,8ans inte lär passa så bra. Är det skillnad på grenröret på 3,6 och 3,8? Hur mycket kan man varva inan saker börjar gå sönder? vad är det som brukar geupp först utav varv? Någon som har koll på trattar, längd, diameter osv? Har tänkt mig ett M5 spjäll från en 3,8 och köra utan plenum och sedan mappa på spjälläges givaren. Finns det någon anledning att ha variabel längd på trattarn? Hoppas någon kan svara på mina frågor. Livet är ingenting för amatörer... | |
|
Ska du varva mkt så ska du inte ha så stort slag. Blir mindre påfrestningar i blocket, en ramlagergördel är bra då oxå. Ventilmekanism, stakar och vev brukar kunna trilskas vid höga varv. Insugsdata beror på hur mkt du hade tänkt att varva samt kamaxel i stora drag. Variabel längd är trevligt för att få ett så brett register på motorn som möjligt. ------------------------ /Micke Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.