AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.252

Soundmodul E46 vectra Harman Kardon & Hifi?

Ja
14
Jannek
BMW 325Ci E46 -04
Hej!
Vilka skillnader är det mellan soundmodulen till E46 och Hifi systemet samt Harman Kardon systemet?

Motsvarar Soundmodulen Hifi systemet?

Hur blir ljudet med soundmodul?
852
Sörpan
325xi -02
Lyfter denna ytterst gamla fråga då jag undrar samma sak?

Funderar på om BMW:s Soundmodul, art nr 82 83 0 152 701 (till sedan) ger någon större ljudförbättring jämfört med standardsystemet? Jämförbart med Hifisystemet och/eller H/K-systemet? Kostar 6425 kr hos BMW, men vad ingår? Bara nya högtalare i de befintliga uttagen eller något annat?

Finns även subwoofer, art nr 82 83 0 027 822 till soundmodul, hur monteras den?

Jag är en originalnörd så nu diskuterar vi bara detta och inget eftermarknadssystem... ;-)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
STi
Lånar tråden lite. Någon som vet vad enbart subwoofern kostar? Min touring har hk systemet men valde att inte ha sub utan extrahjul istället. Men jag vill ha dit en originalsub. Någon som vet om det blir en smidig installation? Ligger kablarna dragna eller måste dessa dras?
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Jag hade BMW Soundmodul i min förra E46 sedan, enligt BMW skall Soundmodulen vara det med bäst kvalitet av originalsystemen. Fanns med frekvenskurvor i manualen där de olika systemen jämfördes. Rangordningen var, enligt BMW manualen, HiFi, H/K och Sound Modul.

Tyckte det lät riktigt bra, elementen såg ut att vara av god kvalitet med riktig gummiupphängning på basar och diskanter med metall dome.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
852
Sörpan
325xi -02
Enbart subwoofern kostar 6575 kr enligt BMW:s prislista.

852
Sörpan
325xi -02
Tryggve: Satt högtalarna i samma hål som i standardsystemet?

852
Sörpan
325xi -02
Var förbi BMW i Östersund idag och fick reda på att Sound Modul systemet inte längre går att köpa i ett paket till det priset och art numret som nämndes ovan. Det går att köpa alla delar separat, men då blir det betydligt dyrare... :-(

Det monteras dessutom i de befintliga högtalarhålen.

En illustration:

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.