AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.070

Oljetrykksproblem S50B30 (start av "tørr" motor)

ha
46
halllon
E30 S50 -86
E36 318i -91
2002tii -72
Jeg har nå konvertert min E30 320 med en S50B30 fra en -94 M3, og har prøvestartet denne. Jeg har latt motoren gå i tilsammen 2 minutter, men oljetrykket beveger seg fortsatt mellom 0,5 og 1 bar på måleren (avhengig av varv - har varvet max. 3000 rpm).

Oljetrykkslampa fungerer som den skal, dvs. at den lyser med tenning på og motor av, slutter å lyse når jeg starter motoren, og det tar cirka 10-20 sekunder før den begynner å lyse etter at jeg har stoppet motoren (men lar tenninga stå på).

Etter at motoren har gått litt er det mindre olje i tråget enn før jeg startet, men dette er vel normalt ettersom olja renner ned i tråget når motoren har stått en stund.

Oljefilteret er pumpet fullt av olje.

Motoren har vært helt tørr før start, fordi tråget har vært byttet til et fra 525 E34.

Så jeg spør ekspertene der ute:

Burde jeg ikke fått oljetrykk etter to minutter?
Kan det hende at oljekjøler/motor enda ikke er fylt opp?
Kan det være trykkreduseringsventilen i tråget som har fastnat?

Ekstremt takknemlig for svar!
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Kan det være trykkreduseringsventilen i tråget som har fastnat?

Det kan vara detta. Hade liknande symptom på en 320 motor där ventilen fastnat i öppet läge.
ha
46
halllon
E30 S50 -86
E36 318i -91
2002tii -72
Nå har jeg byttet oljepumpe, men har fortsatt samme symptomer: På kald motor går oljetrykk opp i ca. 0,5 på tomgang, og det faller litt når motoren begynner å få litt varme. Oljetrykkslampa i bilen fungerer akkurat som den skal, den slukker ved oppstart, og det tar ca. 20 sekunder etter at jeg har stoppet motoren (men lar tenninga stå på) til den begynner å lyse.

Jeg skal prøve oljetrykksmåleren på en annen bil for å finne ut om det er den det er noe galt med.

Er det noen der ute som kan ha noen idé om hvorfor jeg ikke får oljetrykk?
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
Jag tycker det borde höra om du har såpass dåligt/obefintligt tryck?

tror på din mätare som boven i dramat..

iofs så brukar standardlampan/givaren för detta "varna" vid 0,3 eller likande har jag för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.