AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.886

Kabelhärva m50b25

Visa användare
233
maqe
BMW E46 330CI -01
Dom 2 bruna kablarna som sitter ihop med svart hölje som går in i den stora svarta skarvdosan är det en minuskabel?
Om du menar de som kommer ut vid den stora härvan som går till styrboxen så är svaret ja.
Brun ledning brukar betyda jord på de flesta tyska bilar.
Sitter ringkabelskor på dom?
Visa användare
233
maqe
BMW E46 330CI -01
Dom 2 kablarna sitter ihop i samma ringkabelsko
Borde vara jordanslutningar.
Visa användare
233
maqe
BMW E46 330CI -01
Ok. Kommer även en tjockare röd med ringkabelsko där och den är väl plus antar jag ...
Japp, den ska nog ha konstant plus.
Tror att det är den som ska sitta på samma fäste som reläna till motorstyrningen, 3 st. relän på ett gemensamt plastfäste, intill styrboxen.
Sitter en liten pinnbult där på min härva.
Visa användare
233
maqe
BMW E46 330CI -01
Har ett par frågar till angående inkoppling av elen med m50 motor i e30. Har utgått från denna guide Länk när man kollar längst ner på den sidan så står det vilka kablar som ska kopplas ihop. Den kabeln som skall vara till bränslepumpsrelät är inte utskriven nån som vet hur man ska göra med det? Jag har bara kopplat ihop dom kablarna som står längst ner på den sidan. Undrar även hur man kopplar in varvräknaren? Det skall vara nån kabel som ska sitta under handskfacket om jag inte fattat fel?
Bränslepumpen är lila med grön rand har jag för mig, finns i kontakten på torpedväggen.
Dra av gummitutan på kontakten så du kan se kablarna.
Det finns inte så många att välja på som är av den lite grövre sorten.
Ge den 12V så hör du om pumpen startar, tänk på var du gjort av slangarna bara om du inte kopplat dom än.
Varvräknaren är svart med blå rand i en vit 3-polig kontakt vid handskfacket, är tyvärr inte 100% säker på det än eftersom jag inte kunnat starta motorn än då jag håller på att koppla in hydrauliskt bromsservo och inte vill köra servopumpen torr...
På styrboxen (Bosch 0261200413) är det pinne 47 om du vill följa ledningen, kommer nämligen inte ihåg färgen.
Min bil är en 86:a så det kan hända att det inte stämmer 100% med din, men jag ska maila dig en komplett kopplingstabell på kontakten i motorrummet imorgon, har gjort en sån men har den på jobbet.
Har skickat mailet nu.
Visa användare
233
maqe
BMW E46 330CI -01
tack så mycket ska kika när jag kommer hem ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.