AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
697

Tick tick å åter tick.

STi
Har blivit erbjuden att få köpa en lite sämre 320. Tänkte köpa den å ha den som "lekbil" i skogen.
Men nu till det tråkiga. Den tickar lite. Vad bör jag vid eventuellt köp göra för att få bort det så mest irriterande e30-ljudet ?
Vad kostar det?
Det är inget knackande utan bara tickande.

Har letat å sökt bland andra forum men har inte hittat något vettigt svar. Så jag vil gärna ha ett svar.

//Tacksam för svar.

*I
156
*IceMan*e36
328iM Touring-96
E36 328Turbo 761hk@920nm
Ställa in ventilspelet kanske skulle va en bra idé..

em
339
emhå
525i -88
Kammarna brukar vara duktigt slitna i äldre 3:or... hittar du en fräsch så gör det dessutom en stor skillnad i effekt... (om den nu är sliten.
Mvh, Magnus.
Det låter ju helt klart som kamaxeln är nerkörd. Precis som min. Det är mycket tråkigt med tanke på att man inte vill lägga ut ca 5000:- på en ny kam med tillbehör. Det är då man ska ha en sjysst gammal lärare från fordonsprogrammet som har en bättre begagnat topp liggandes till salu för under halva priset av vad en ny kam kostar! :) Ska pruta ner toppen lite till o köpa den av honom. Men då ska dom sätta i ventiler osv åt mig oxå. Något får dom se till o göra nere i kaffegruvan! (fordonsprogammet)

Men du, hoppas ditt tick har löst sig vid det här laget. Och att din kamaxel inte ser ut som sandpapper grovlek 60. ;)

Mvh///

//Fredda
STi
Har inte köpt bilen än vill veta vad det kostar att årgärda tickandet... Vad kostar det att göra en sån där ventilinställning? och vart gör man det ?

Ha
214
Hael
M50 E30 TIC
M5 E34 3,6L
320 E30 TIC snik
man kan göra det själv eller lämna till någon mekniker för ca 400-500kr

beemwee
på en bil man ska spöa i skogen, kanske lite tick från toppen inte är A och O att åtgärda, men vad vet jag...

/mvh jocke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.