|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle behöva lite hjälp med att välja vinterbil. Kriterierna är följande: bensinsnål, billig att försäkra, driftsäker. Behöver ingen speciell utr. huvudsaken är att bilen alltid fungerar. Har ca 15 laxar till förfogande. Kollar på E30 316 och 318. Vad är viktigt att kolla upp när det gäller dessa modeller ? Mvh Kim | |
|
Varför inte en 318iS-90? Roligare, vassare samt bränslesnål. rodge dodge Länk |
|
|
rodge: du är överallt:) Ja varför inte. Problemet är väl att hitta en sån för dom pengarna. Mvh Kim |
|
|
man ser många e30 maskiner för hulösa priser men det är ju inte för dem priserna dem säljs för direkt... med andra ord pruta.. BMW Williams F1 Team. |
|
|
Joo dig kim750 blir man ju inte av med...... Har nog sett några hyffsade E30-318iS för cirkus 15-20´ rodge dodge Länk |
|
|
Kan ni ge mig lite råd och tips ang. bilarna ? Jag är öppen för förslag på vinterbil så länge vi snackar BMW. Bara den uppfyller kriterierna. Mvh Kim |
|
|
Kim750 du har ju redan svarat på frågan :) lägg till 518 på listan också :) Tycker 316 är en mycket trevlig bil, dock slö men trevlig ändå :) oerhört lätt i baken :D |
|
| Som vinterbil kör jag en 518 -87! tycker den funkar fint! rymlig, lilla motorn drar inte mycket soppa + att den kommer upp i temp snabbt! dvs varmt i kupen´! | |
|
Själv åker jag törstig 535:a E28:a men det är det värt när man har lite ork på 3:an trots diffat.... rodge dodge Länk |
|
|
kim750: Varför lägger du inte upp alpinan i galleriet för? rodge dodge Länk |
|
|
rodge:den är smutsig:) Mvh Kim |
|
|
Jag hade satsat på en 518iS E28 istället, en mer välbalanserad bil än E30 (sägs roligare att sladda med), samtidigt större och säkrare samt mer välutrustad, till ungefär samma (oftast mindre) pengar. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Som E30-frälst måste jag trots allt hålla med Kalle. E28 är en perfekt vinterbil. E30 är det inte. Med E30 så måste man ladda trunken full med sandsäckar om den ska vara bra, men ändå är den lite lömsk. E28 däremot är hur snäll som helst och sköter sig exemplariskt. |
|
| Håller absolut inte med om att E30 är lömsk...jag kör min andra vinter nu med min chassitrimmade 316 (bilen har komplett 325/318is-chassi förutom trummor bak) och 25%-spärr...Hur lugn å fin som helst i alla väglag...Ok,alla leder/spindlar och hjulvinklar är som dom ska och jag kan tänka mig att en E30 med slitet/glappt chassi inte är lika trygg. | |
|
Då är vinterbilen äntligen inköpt. Det blev en 318i-89:a 22 000 mil i relativt bra skick. Mvh Kim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.