|
|
|
|---|---|
|
Hallå.. Skulle vilja höra lite åsikter och egna efarenheter om storlekar på fälgar och däck till E30 från er! Kanske ska köpa ett par 215/40-17 till min 318is. Det jag skulle vilja höra från er är vad ni tycker om storleken på dessa, 17" för stort? 215/40, vad tycker ni om de? 40mm, är de för smalt möjligtvis? Hur pass stor skillnad blir de på säg styrningen och accelerationen och så, med såna däck jämförelsevis med andra storlekar? Tacksam för kommentarer! MvH Matte | |
|
den dimensionen hade jag på min 318 -88 med en 60/40 sänkning och det funkade klockrent... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Jag kör 16" så att man får lite komfort också! |
|
|
Inte 40mm utan 40% av däckets bredd. Funkar kanon! Har haft den dim på 2st E30 utan problem /Johan Min bil: Länk |
|
| Jag Funderar på 17 till min e30 har nästan nya 225/45/17 liggandes. är osäker på att de går fritt nån som vet. | |
|
Försökte få på 225/40-17 fram förut,men de tog i lite för mycket...men min är rätt mkt sänkt så de kan ju spela in lite oxå,men tror de blir för trångt i vilket fall... Kör nu med 215-17 fram och 225-17 bak(på sommaren asså) å de funkar kanon! |
|
| Haas: Tack för infon. Var tog det i fram på din bil och vad har du för fälgar? | |
|
**Bure: Dom låg i mot fjäderbenet lite grann,så ja valde att minska profilen lite i stället för att sätta på spacers då de ev kunde bli problem me skärmkanten... Ska väl också tillägga att ja inte har den opptimala ET:n för just e30... |
|
| Haas: Ok då e det inte helt kört. Ska kolla efter en vettig fälg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.