|
|
|
|---|---|
| min 745 motor lutar bakåt om man kollar vinkeln på ventilkåpan, tyvärr kommer jag inte ihåg hur org M30 motorn siter/lutar, nån som har lust att kika under sin huv eller ännu bätre kanske har bilder man kan jämföra? | |
|
Har inget minne av att den lutar något. Om den gör det måste det vara marginellt. Vill minnas att den sitter ganska plant |
|
| jo det är det jag minns också, nån får gärna gå ut å kolla och bekräfta, gärna ta nån bild från sidan i höjd med framskärmarna | |
|
Japp..Den lutar bakåt. Kunde med vattenpass och skjutmått få fram att det skiljer ca 3cm. Bilen stog plant i garaget. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Motorn är ju ganska lång så 3cm kanske inte syns så väl för ögat. Har själv inte lust att gå ut o kolla i det här skitvädret. |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Har varit ute i garaget och mätt, med ficklampa och en enkel vågmätare. Har strömavbrott i blåsten och fördriver tiden på forumet med min bärbara, tur att telefonlinjen fungerar. Lutar ca:1,5 grader bakåt, men det syns inte för ögat. Bert-Ola BmwCS #2423 |
| ok tack grabbar, då lutar den lite iaf =) får nog kolla en e28 själv IRL så man verkligen vet hur djupt vatten man är ute på | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.