|
|
|
|---|---|
|
I början på min jakt efter en M5 råkade jag av en slump hitta en röd svensksåld i Skellefteå detta var i början på augusti, ringde på den men till min besvikelse var där redan en som skulle komma och titta på den. Försökte köpa den per tel men säljaren ville inte ge med sig... Om jag minns rätt hade den inte haft så många ägare heller, verkade vara ett riktigt klipp... Hade varit kul och veta vad som hänt med den om ägarn håller till här på forumet. Har tyvärr inget reg nr kvar, men det kan inte rulla våldsamt många svensksålda -90:or, röda M5:or i Ö-vik... Sjöberg | |
|
så den blev såld till Örnsköldsvik eller?... jag bor ca 5 mil norr om Ö-vik...och brukar vara där och köra ibland.. rätt bra drag vissa kvällar faktiskt...så jag håller utkik efter den då.. men det blir inte förns till våren/sommaren.. förståss BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag |
|
|
Japp, det blev den. Hoppas mest att han som köpte den tar väl hand om den, E34 M5 blir ju inte fler direkt... Grämer mig fortfarnde att jag missade den... Sjöberg |
|
|
Hade du haft reg.nummer så hade det varit lugnt. Då hade man kunnat se vad den har för utrustning också. Möjligt att HD91 vet något om den. Han hittar nog den här tråden när han loggar in nästa gång. //Schnitzer |
|
|
Jag kollade i "registret" och plockade ut alla (hoppas jag) kvarvarande solidröda svensksålda M5-90. Det kanske hjälper dig att hitta den. OKP724 / BK01893 OLB516 / BK01625 OOP716 / BK01421 OOS529 / BK01396 OZW816 / BK02356 (28 ägare på den!!) PDG287 / BK01072 (solidröd Sonderlack) -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
HD91; BK01072 är inte sv-såld, den är tillverkad 7/89 inreggad 4/91 och har en typiskt importskylt, men den räknas som svensk eftersom det är så länge sedan den kom till Sverige;) Mvh Stephan |
|
|
Stephan: ja det stämmer visst mycket bra att den är import, även om jag t.o.m hade en utrustningslista på den bilen så hade det undgått mig att den inte var Skandinavien-utförande, avför den från svensksåltlistan. Så räkna bort den sjoberg. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
| Jo den M5:an står vinterförvarad i ett garage. Ser ut o vara väldigt välvårdad. Tror det var OLB regnr började på. | |
|
HD91: Hur får du fram hur många ägare det vart? Skulle vilja veta lite om GME656 Mvh Andreas |
|
|
Antem: det kan man t.e.x se på Vägverkets hemsida Länk . GME656 / BK03768 har haft 5 ägare sedan den togs i trafik i Sverige 11/97. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Antem: Du menade den jag syftade på?! Har ochså för mig att OLB. Så det är någon som tar väl hand om den iallafall, hoppas han är nöjd med sin affär... Sjöberg |
|
|
Den röda i Övik är en 3.6 mao? Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Japp. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Jag måste säga att jag e mkt imponerad av HD91's register av de svensk-sålda M-bilarna. Var finns sånna uppgifter att få tag i? Har även varit inne på M5 E34 Limousine register och kollat, där står hur många M-bilar som finns i Sverige av dom olika modellerna, hur ofta uppdateras den lista?! Sjöberg |
|
|
Jag har sett den M5-an i stan, ser väldigt fin ut. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
sjoberg: det är bilregistret som är grunden, sen får man själv bena ut vilken årsmodell det är och om de är svensksålda samt vilken utrustning de har, ibland blir det lite fel och en tidig import hamnar bland svensksålt, bilregistret är inte konsekvent på den punkten tyvärr. Registerlistan med antalet bilar uppdateras inte så ofta, men antalet E34 M5 sjunker i varje fall med ganska många bilar per år, de få bilar som importeras nu för tiden går direkt i entusiasthänder verkar det som, man ser inte en nyimport till salu särskilt ofta längre (och det är ju bra för då slipper man oseriösa som drar hem en massa osäljbar skit i tron att de skulle tjäna några kronor). Så jag skulle nog vilja säga att antalet kommer att fortsätta sjunka i allt högre takt, särskilt sett till hur en del sköter sina bilar. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
| Om det är den bil jag tror att det är, då blir den väl omhändertagen och knappast sönderkörd. | |
|
Intressant! Jag återkommer till dig HD91 med regnummer på en svart (eller iaf mörk, jag var vid tiden för ung för att minnas alla detaljer) E34 M5 som vi ägde under mycket tidigt 90-tal. Skall kolla upp mer om bilen, vi bytte till oss den mot en röd Nissan 300ZX. Att bilen är svensksåld tvekar jag inte det minsta på, finns inget skäl till att den skulle importerats. Jag vill minnas att en nära affärsbekant stod som första ägare, varvid bytet mot 300ZX:en skedde då det uppstod behov av en familjebil. Vid tiden fanns ett mycket fåtal M5:or i landet, vill minnas att det handlade om max 25st svensksålda när bilen råkade ut för ett seriösare stöldförsök på Arlanda. Bilen ägdes av oss ganska länge, och hängde med fram tills E39 introducerades då den fick bana väg för en ny 528iA. Skulle vara mycket kul att veta var bilen finns idag, hur den mår och vad som hände med den efter att vi bytte in den mot E39:an. Som sagt, jag återkommer när jag vet regnummer :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.